Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

David,
Emelie Forsbergs råd var att inte ta med stavar ifall man inte är van att springa med stavar. Jag köper inga till detta event, men har som plan att framöver börja träna löpning med stavar... Det verkade underlätta en hel del under exvis Sweden Sky

Har inte sprungit jättemycket med stavar men iaf i branter tycker jag att de underlättar en del så jag vill nog ha med dem och annars bara fästa på ryggsäcken/västen.

Jag är långt ifrån eliten gissar jag och tuffar på så gott det går så jag har tiden att

Med rätt grejor ska man väl inte ens behöva sakta ner för att fästa/ta av stavarna?

Min Salomonsäck har lite öglor som jag tror funkar bra. (Jag har inte gett mig på de riktigt backiga loppen än)

http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=CAMPTRAILVESTLIGHT10

Vad tror ni om denna? Jag hoppas komma under 1000lappen för en ny väst...tyvärr är ju UD lite dyrare och Salomon någon hundralapp över.

Det finns fästöglor nederst bak för stavar (och isyxa) på SJ.

I filmen om SJ1.0 ser man hur Scott Jurek fäster stavarna https://www.youtube.com/watch?v=Mad5h3ZmZD8

Yepp men den är jag nog för snål för, någon kanske har en att låna ut över en vecka? 😀

Med packning à la Sweden Sky Race 24 så kan jag inte spänna åt banden på min UDSJ-väst lika mycket som när den är tom, och då kommer flaskorna ännu sämre till! Jag drar ju åt min väst i storlek small helt och hållet när den är tom, ändå känns flaskorna ri

Jenny, skaffa en Salomon-väst ist. Dom är iaf bra. (Har inte provat SJ:s iofs)

Christer,
Jag har redan en Salomon SkinPro 10+3 l samt en Salomon S-Lab Advancde skin 5 l. Båda har vätskeblåsor, men ingen av dem har bra fickor fram för både vätskeflaskor och annat smått och gott. Tänkte därför prova annat märke, och flera har gillat U

När det är långt mellan kontrollerna kompletterar jag med min handhållna (jag gillar handhållen, men alla gör inte det). Och eventuellt med en liten flaska i ryggan också, som vid gax första delsträcka. Om jag kör handhållet väljer jag att ha vanliga 0.5-