Quote from Guest on 14 August 2008, 16:48Kan inte springa länge, borde stoppa vid 45 min men ok kanske klarar en timme. Får ont i knäna, känns som dom ska explodera.
Testade cykla idag, 40 min 10 min paus sen 50 min. Gick bra.
Vet att man blir bra på det man gör, dvs är syftet att bli uthållig
Kan inte springa länge, borde stoppa vid 45 min men ok kanske klarar en timme. Får ont i knäna, känns som dom ska explodera.
Testade cykla idag, 40 min 10 min paus sen 50 min. Gick bra.
Vet att man blir bra på det man gör, dvs är syftet att bli uthållig
Quote from Lars Mörrby on 14 August 2008, 16:58Cykling är ett bra alternativ, men tänk på att ligga lite lägre i puls än när du springer.
Cykling är ett bra alternativ, men tänk på att ligga lite lägre i puls än när du springer.
Quote from Funbeat user on 14 August 2008, 18:17Långa pass på cykeln kan ge dig det mesta utom den specifika löpträningen. Kombinerar du långa cykelpass med kortare löpning eller wet vest-löpning så är du nog hemma.
Långa pass på cykeln kan ge dig det mesta utom den specifika löpträningen. Kombinerar du långa cykelpass med kortare löpning eller wet vest-löpning så är du nog hemma.
Quote from Funbeat user on 15 August 2008, 22:23Thanks Börje o Anders, då testar jag det:-)
Thanks Börje o Anders, då testar jag det:-)
Quote from Funbeat user on 16 August 2008, 12:03Var nu försiktig. Om du tränar upp den centrala kapaciteten ("flåset" ) på cykel, men din lokala (senor, muskler, leder, löpsteg...) inte blir tillbörligt tränat, är det troligt att du skada dig när du springer istället. Du kan springa fortare och längre
Var nu försiktig. Om du tränar upp den centrala kapaciteten ("flåset" ) på cykel, men din lokala (senor, muskler, leder, löpsteg...) inte blir tillbörligt tränat, är det troligt att du skada dig när du springer istället. Du kan springa fortare och längre
Quote from Funbeat user on 16 August 2008, 12:29Precis, två timmar cykel i motsvarande puls som ditt långpass tordes ge samma konditionsträning som ett långpass på två timmar förutom att du inte tränar och leder. Så om syftet är att behålla flåset så helt klart men se till att börja lugnt sen när du bö
Precis, två timmar cykel i motsvarande puls som ditt långpass tordes ge samma konditionsträning som ett långpass på två timmar förutom att du inte tränar och leder. Så om syftet är att behålla flåset så helt klart men se till att börja lugnt sen när du bö
Quote from Funbeat user on 16 August 2008, 13:22"inte blir tillbörligt tränat" hm vad menas med tilbörligt tränat? Du menar i rätt mängd - men vad är den?
Tränar varannan dag löpning varannan dag styrketräning, springer 5 km för att inte knäna ska strula eftersom ingen egentligen vet vad det är för fe
"inte blir tillbörligt tränat" hm vad menas med tilbörligt tränat? Du menar i rätt mängd - men vad är den?
Tränar varannan dag löpning varannan dag styrketräning, springer 5 km för att inte knäna ska strula eftersom ingen egentligen vet vad det är för fe
Quote from Funbeat user on 16 August 2008, 15:08Tillbörligt betyder kort och gott tillräckligt för den nivå du använder dem.
Låt oss anta att ditt knäonda av någon anledning försvinner efter att du har cyklat till dig (den centrala) förmågan att springa en mil varje pass. Senor, muskler, leder och ann
Tillbörligt betyder kort och gott tillräckligt för den nivå du använder dem.
Låt oss anta att ditt knäonda av någon anledning försvinner efter att du har cyklat till dig (den centrala) förmågan att springa en mil varje pass. Senor, muskler, leder och ann
Quote from Funbeat user on 19 August 2008, 16:55Har beskrivit noga i min blogg, inkl foton, kolla gärna:
http://www.funbeat.se/life/blog/show.aspx?Blogid=10405- Har provat ut skor kollat på både Gå & Löpkliniken resp Runner´s Store innan jag köpte för att dubbelkolla att dom sa samma sak
- Hat t
Har beskrivit noga i min blogg, inkl foton, kolla gärna:
http://www.funbeat.se/life/blog/show.aspx?Blogid=10405
- Har provat ut skor kollat på både Gå & Löpkliniken resp Runner´s Store innan jag köpte för att dubbelkolla att dom sa samma sak
- Hat t
Quote from Lars Mörrby on 19 August 2008, 22:29Så länge du fortfarande springer en del, så är det säkert helt ok att byta ut en del LSD pass mot cykel eller något annat du gillar (tex simning).
När det gäller dina knän så är jag ingen läkare, men har själv haft en del knäproblem. Ofta kan mer muskler
Så länge du fortfarande springer en del, så är det säkert helt ok att byta ut en del LSD pass mot cykel eller något annat du gillar (tex simning).
När det gäller dina knän så är jag ingen läkare, men har själv haft en del knäproblem. Ofta kan mer muskler