Quote from Guest on 29 March 2011, 13:50Om man springer ultralopp i timtals timtal. Finns det någon pulszon mätt i procent som sägs vara evighetstempot? Då menar jag taket för pulszonen för lägre intensitet går ju alltid.
Lite lustig fråga kanske...
Om man springer ultralopp i timtals timtal. Finns det någon pulszon mätt i procent som sägs vara evighetstempot? Då menar jag taket för pulszonen för lägre intensitet går ju alltid.
Lite lustig fråga kanske...
Quote from Lars Mörrby on 29 March 2011, 14:00När jag var på Colting Swim Camp så tyckte Jonas att vi egentligen inte borde träna över 120bpm...
När jag var på Colting Swim Camp så tyckte Jonas att vi egentligen inte borde träna över 120bpm...
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 14:14Beror ju på hur man menar... Vid en given ansträngning så tar kroppen en viss andel av energin från fett, och resten från kolhydrater. Fett har de flesta obegränsat med (för dessa diskussioner), men kolhydrater tar slut snabbt, så begränsande faktor blir
Beror ju på hur man menar... Vid en given ansträngning så tar kroppen en viss andel av energin från fett, och resten från kolhydrater. Fett har de flesta obegränsat med (för dessa diskussioner), men kolhydrater tar slut snabbt, så begränsande faktor blir
Quote from Lars Mörrby on 29 March 2011, 14:31Coltings kommentar kanske ska sättas in i sammanhanget att många av åhörarna hade en Ironman som målsättning, och då snackar vi aktivitet i 10-15 timmar i sträck.
Maffetone hävdar ju att man max ska anstränga sig vid en puls som motsvaras av 180-åldern.
Coltings kommentar kanske ska sättas in i sammanhanget att många av åhörarna hade en Ironman som målsättning, och då snackar vi aktivitet i 10-15 timmar i sträck.
Maffetone hävdar ju att man max ska anstränga sig vid en puls som motsvaras av 180-åldern.
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 14:32Frågan väcktes när jag åkte öppet spår i 12 timmar. Snittpulsen hamnade på 147 för mig.
Frågan väcktes när jag åkte öppet spår i 12 timmar. Snittpulsen hamnade på 147 för mig.
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 14:33"Maffetone hävdar ju att man max ska anstränga sig vid en puls som motsvaras av 180-åldern."
Vilket sammanträffande - jag är 34 år!
"Maffetone hävdar ju att man max ska anstränga sig vid en puls som motsvaras av 180-åldern."
Vilket sammanträffande - jag är 34 år!
Quote from Elias Engqvist on 29 March 2011, 17:53Nu blir jag så där arg igen! :@
Det beror väl för fan på vad man har för maxpuls!!!
Måste jag skriva det i varje tråd???
Nu blir jag så där arg igen! :@
Det beror väl för fan på vad man har för maxpuls!!!
Måste jag skriva det i varje tråd???
Quote from Jonny Persson on 29 March 2011, 17:57Det verkar onekligen så Christer. Jag trodde Miffotone var bortglömd.
Det verkar onekligen så Christer. Jag trodde Miffotone var bortglömd.
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 18:07Tänk på blodtrycket, som du räknar ut genom: Din ålder - åldern på ditt äldsta barn.
Tänk på blodtrycket, som du räknar ut genom: Din ålder - åldern på ditt äldsta barn.
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 18:45Eller din längd, som är 180cm om du är man, och 165cm om du är kvinna (alla ni som tror att ni inte är 180 eller 165cm långa har bara inte försökt tillräckligt när ni mäter).
Eller din längd, som är 180cm om du är man, och 165cm om du är kvinna (alla ni som tror att ni inte är 180 eller 165cm långa har bara inte försökt tillräckligt när ni mäter).