Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 20:00Min gräns för lågpuls ligger vid 155 enl test - och jag är INTE 25 (även om jag gärna hade varit det.... :-)) Kanske beror på att jag har 37 i skonummer i kombination med en blånagel?
Min gräns för lågpuls ligger vid 155 enl test - och jag är INTE 25 (även om jag gärna hade varit det.... :-)) Kanske beror på att jag har 37 i skonummer i kombination med en blånagel?
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 20:17Ultralöpare struntar nog fullständigt i pulsen.
Det gäller att röra sig så ofta som möjligt och då är en bekväm fart A och O.
Ju fler dagar desto lägre puls antar jag.
Haft på mig pulsband på 6D-lopp, men dag 2 har de åkt av.
Man kan ju tro att man är
Ultralöpare struntar nog fullständigt i pulsen.
Det gäller att röra sig så ofta som möjligt och då är en bekväm fart A och O.
Ju fler dagar desto lägre puls antar jag.
Haft på mig pulsband på 6D-lopp, men dag 2 har de åkt av.
Man kan ju tro att man är
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 20:21Det låter klokt det där med att strunta i pulsen när man ultrar, med tanke på att den först går upp och sen går ner igen....trots en given bestämd belastning. Således är pulsen en ganska ostabil vän att hänga på om man ägnar sig åt uthållighetsultraaktivi
Det låter klokt det där med att strunta i pulsen när man ultrar, med tanke på att den först går upp och sen går ner igen....trots en given bestämd belastning. Således är pulsen en ganska ostabil vän att hänga på om man ägnar sig åt uthållighetsultraaktivi
Quote from Lars Mörrby on 29 March 2011, 20:27Colting är väl inte bortglömd, och jag tycker han har en poäng - visserligen är exakt puls individuell och beroende på bland annat maxpuls, men troligen är den puls man bör träna på för riktig uthållighet betydligt lägre än de flesta tror.
Inget att bli
Colting är väl inte bortglömd, och jag tycker han har en poäng - visserligen är exakt puls individuell och beroende på bland annat maxpuls, men troligen är den puls man bör träna på för riktig uthållighet betydligt lägre än de flesta tror.
Inget att bli
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 20:34Frida B.
På ultralopp hoppar inte pulsen.
Möjligtvis om man är ute nattetid väldigt trött, kutar, somnar + slår sig.Pulsen är i ultralopp en kär vän. Den håller sig lugn.
I senaste ultraloppet fick jag hoppa över några ormar.
Tror ej pulsen reagerade.
Frida B.
På ultralopp hoppar inte pulsen.
Möjligtvis om man är ute nattetid väldigt trött, kutar, somnar + slår sig.
Pulsen är i ultralopp en kär vän. Den håller sig lugn.
I senaste ultraloppet fick jag hoppa över några ormar.
Tror ej pulsen reagerade.
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 21:58När man springer ultra har man större nytta av en sådan här än av en pulsmätare:
BILD:http://tesslan6.blogg.se/images/2010/sov-klocka_114693463.png
När man springer ultra har man större nytta av en sådan här än av en pulsmätare:
BILD:http://tesslan6.blogg.se/images/2010/sov-klocka_114693463.png
Quote from Elias Engqvist on 30 March 2011, 01:11Börje: vad är det för svar du pratar om? Och vad var frågan?
Börje: vad är det för svar du pratar om? Och vad var frågan?
Quote from Funbeat user on 30 March 2011, 01:18Det borde finnas dokumenterat vad tex eliten håller för pulsprocent i 1, 2, 3, 4, 5 timmar osv.
Under tävling. Ej träning.
Någon som hört talas om nåt?
Det borde finnas dokumenterat vad tex eliten håller för pulsprocent i 1, 2, 3, 4, 5 timmar osv.
Under tävling. Ej träning.
Någon som hört talas om nåt?
Quote from Funbeat user on 30 March 2011, 07:34Bra synpunkt Mikael.
Eller som Rune Larsson uttrycker det:
Det räcker med en almanacka.
Bra synpunkt Mikael.
Eller som Rune Larsson uttrycker det:
Det räcker med en almanacka.
Quote from Funbeat user on 30 March 2011, 08:01På den här sidan kan man läsa en hel del goda råd:
http://www.tec100.se/coach.htmlEtt lösryckt citat:
"Om man springer i typ ett dygn så skall löpningen HELA tiden vara ansträngningslös om vi snackar puls och flås. Så fort du flämtar eller känner att p
På den här sidan kan man läsa en hel del goda råd:
http://www.tec100.se/coach.html
Ett lösryckt citat:
"Om man springer i typ ett dygn så skall löpningen HELA tiden vara ansträngningslös om vi snackar puls och flås. Så fort du flämtar eller känner att p