Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Christer :
"c:a 20dl var 20 minut"

Jag hoppas det ska vara 2,0 dl eller 20 cl.
Annars fattar jag inte hur du får i dig det.

1. Egna erfarenheter och klockan! Den mängd som ger mej snabbast sluttid är den optimala mängden. Det gäller att hitta den bara, när parametrar som väder, banprofil mm varierar...

2. Kör exakt som planerat i början, på slutet mer efter hur kroppen känns.

Här är mina svar. För mig är långlopp 42 km och längre och för mig betyder det lopp som tar från ca 4 till 48 timmar. Jag har genomfört ca 40 sådana tävlingar plus ett stort antal långpass som träning.

1. Vad vet ni om hur mycket man bör dricka under ett

Hoppsansa 🙂 Jag menade naturligtvis 20cl 🙂

Tack för alla svar, kul att läsa!

Mikael:
Jo, jag ser nu att frågan är dumt ställd. I flera av de artiklar jag gått igenom som undersökt marathon-deltagares kunskaper/förutfattade meningar om vätskeintag så verkar en ganska stor andel tro att sportdryck

Andrea, sista frågan är kanske inte fel ställd om syftet är att se om sportdryckstillverkarna lyckats i sitt uppsåt att få ut uppfattningen att deras produkter är bra mot allt dåligt löpare kan drabbas av.

Mikael;
Dom försöker verkligen i alla fall! Informationen på deras hemsida är snyggt vriden för att passa deras intressen. De har visserligen referenser till vetenskapliga artiklar men plockar delar ur sitt sammanhang och har refererar till riktlinjer som

Fråga A...typ från Liftkön alt suger väl upp grejor genom porerna liksom..!
B..i början av ett marathon (Å jag utgår ifrån att det är den distansen det handlar om som minimum eftersom kortare ju inte innebär något drickande alls..) så tar jag gärna en mug

12