Quote from Guest on 1 July 2010, 15:49Var hos sjukgymnast för mina benhinnebesvär tidigare i veckan.
Hon undrade om jag använde särskilda löparskor mot pronering.Enligt tester på Löplabbet har de rekommenderat mig löparskor som är neutrala i sin utformning.
Sjukgymnasten skakade på huvu
Var hos sjukgymnast för mina benhinnebesvär tidigare i veckan.
Hon undrade om jag använde särskilda löparskor mot pronering.
Enligt tester på Löplabbet har de rekommenderat mig löparskor som är neutrala i sin utformning.
Sjukgymnasten skakade på huvu
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 15:59Kollade sjukgymnasten på ditt löpsteg?
Kollade sjukgymnasten på ditt löpsteg?
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 16:02Hon kollade mina fotvalv och hur jag kompenserade för att hålla min balans när jag stod på ett ben
Hon kollade mina fotvalv och hur jag kompenserade för att hålla min balans när jag stod på ett ben
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 16:20Då är frågan.
1) Har Löplabbet rätt och din sjukgymnast fel?
2) Har din sjukgymnast rätt och Löplabbet fel?
3) Har båda fel?
Då är frågan.
1) Har Löplabbet rätt och din sjukgymnast fel?
2) Har din sjukgymnast rätt och Löplabbet fel?
3) Har båda fel?
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 16:43Löplabbet har inte alltid rätt. Några av oss har lärt sig det rent empiriskt, vilket kostar en del ...
Löplabbet har inte alltid rätt. Några av oss har lärt sig det rent empiriskt, vilket kostar en del ...
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 16:57Instämmer med ovanstående men undrar samtidigt om skorna var en del av lösningen eller hela lösningen enligt SG? Fick du övningar också?
Kanske kan du ta med dig skorna till löplabbet igen och få steget filmat i dem på nytt. Pronerar du borde det ju syna
Instämmer med ovanstående men undrar samtidigt om skorna var en del av lösningen eller hela lösningen enligt SG? Fick du övningar också?
Kanske kan du ta med dig skorna till löplabbet igen och få steget filmat i dem på nytt. Pronerar du borde det ju syna
Quote from Funbeat user on 2 July 2010, 10:27Gav sjukgymnasten några tips på stärkande övningar?
Gav sjukgymnasten några tips på stärkande övningar?
Quote from Funbeat user on 2 July 2010, 11:29Har fått styrkeövningar för mina underben samt ett stretchingprogram.
Har fått styrkeövningar för mina underben samt ett stretchingprogram.
Quote from Funbeat user on 2 July 2010, 11:30Ska även titta på hålfotsinlägg i helgen. Funkar inte den billigare varianten får jag ordna de som är skräddarsydda
Ska även titta på hålfotsinlägg i helgen. Funkar inte den billigare varianten får jag ordna de som är skräddarsydda
Quote from Funbeat user on 4 July 2010, 00:57Har man dålig balans och låga eller höga fotvalv kan knappast innebära pronationsskor, gå tillbaka till Löplabbet och fråga om dom kan kolla igen när du springer. Då kan du ju också kolla själv hur det ser ut.
Har man dålig balans och låga eller höga fotvalv kan knappast innebära pronationsskor, gå tillbaka till Löplabbet och fråga om dom kan kolla igen när du springer. Då kan du ju också kolla själv hur det ser ut.