Quote from Catharina Brattlin on 9 January 2013, 15:36Jag var uppkopplad med en EKG-bandspelare dygnet före och samma dygn som Skövde 6-timmarslopp gick 2011. Inspelningen skickades sen till KI för analys:
http://www.funbeat.se/blogs/show.aspx?Blogid=91867
Mitt resultat visar på ett ungefär det Du fick, oc
Jag var uppkopplad med en EKG-bandspelare dygnet före och samma dygn som Skövde 6-timmarslopp gick 2011. Inspelningen skickades sen till KI för analys:
http://www.funbeat.se/blogs/show.aspx?Blogid=91867
Mitt resultat visar på ett ungefär det Du fick, oc
Quote from Funbeat user on 11 January 2013, 23:32Samma erfarenhet för mig. Med mätningsapparatur visade kurvan värden mellan 41 och 65 under en natts sömn. När jag tar min vilopuls sängliggande med pulsklocka är den ca 52 om jag är i hyfsad kondition och ca 58 i sämre form. I vilka "normalintervall" man
Samma erfarenhet för mig. Med mätningsapparatur visade kurvan värden mellan 41 och 65 under en natts sömn. När jag tar min vilopuls sängliggande med pulsklocka är den ca 52 om jag är i hyfsad kondition och ca 58 i sämre form. I vilka "normalintervall" man
Quote from Elias Engqvist on 13 January 2013, 03:25Polar rekommenderar om man vill veta sin vilopuls att man då man vaknar på morgonen går upp och kissar, har sett till att inga (audio eller visuella) störnings omenet förekommer, går och lägger sig igen, ligger och vilar så länge pulsen sjunker, det kan k
Polar rekommenderar om man vill veta sin vilopuls att man då man vaknar på morgonen går upp och kissar, har sett till att inga (audio eller visuella) störnings omenet förekommer, går och lägger sig igen, ligger och vilar så länge pulsen sjunker, det kan k
Quote from Funbeat user on 13 January 2013, 19:44Jag brukar ta min vilopuls på kvällen för då känner jag mest avslappnad, antingen när jag ligger och läser eller sitter å slappar med musik (OBS hårdrock 🙂 i hörlurarna, kan hända att jag "nickar till" lite ibland 🙂
När jag vaknar på morgonen känner j
Jag brukar ta min vilopuls på kvällen för då känner jag mest avslappnad, antingen när jag ligger och läser eller sitter å slappar med musik (OBS hårdrock 🙂 i hörlurarna, kan hända att jag "nickar till" lite ibland 🙂
När jag vaknar på morgonen känner j
Quote from Funbeat user on 13 January 2013, 21:35Ser likadant ut för mig när jag har testat att sova med pulsbandet. Djupsömn låter ju som den troliga förklaringen.
Ser likadant ut för mig när jag har testat att sova med pulsbandet. Djupsömn låter ju som den troliga förklaringen.