Quote from Funbeat user on 26 April 2008, 08:09>Ni som är med i klubbar, vad gör er klubb för att få fler tjejer dit?
Det här skulle väl egentligen de som har dragit igång tjej-gänget svara på, men jag försöker. Det som behövs att börja med är 3-4 tjejer som är flitiga på träningarna och som tar han
>Ni som är med i klubbar, vad gör er klubb för att få fler tjejer dit?
Det här skulle väl egentligen de som har dragit igång tjej-gänget svara på, men jag försöker. Det som behövs att börja med är 3-4 tjejer som är flitiga på träningarna och som tar han
Quote from Funbeat user on 26 April 2008, 08:28Skäl är bland annat:
Jobbigt att vara fräsch under tiden
Jobbigt att bli frånkörd
Jobbigt att gå på toa.
Jobbigt att meka.
Jobbigt att betala cykelprylar.
Jobbigt att vara sämst när man börjar.
Jobbigt att vara omsvärmad i en klunga.Många har cykel. n
Skäl är bland annat:
Jobbigt att vara fräsch under tiden
Jobbigt att bli frånkörd
Jobbigt att gå på toa.
Jobbigt att meka.
Jobbigt att betala cykelprylar.
Jobbigt att vara sämst när man börjar.
Jobbigt att vara omsvärmad i en klunga.
Många har cykel. n
Quote from Funbeat user on 26 April 2008, 09:28Jag tror att flera punkter ovan stämmer. Tror dessutom att det är lite främmande för tjejer att prioritera på "cykelvis": egentid/tid och pengar (som då bara går till en själv).
Oavsett vilken klubb (löpning, cykling) jag varit med i så blir man sist. Vi
Jag tror att flera punkter ovan stämmer. Tror dessutom att det är lite främmande för tjejer att prioritera på "cykelvis": egentid/tid och pengar (som då bara går till en själv).
Oavsett vilken klubb (löpning, cykling) jag varit med i så blir man sist. Vi
Quote from Funbeat user on 26 April 2008, 09:32Hmmm? Så du raggar?
Hmmm? Så du raggar?
Quote from Funbeat user on 26 April 2008, 09:47Bara på tjejer 😉
Bara på tjejer 😉
Quote from Funbeat user on 26 April 2008, 09:50Precis som jag, fast det blir oftast "Old Bats"!
Precis som jag, fast det blir oftast "Old Bats"!
Quote from Jan Lundquist on 26 April 2008, 10:49Jag tycker inte att det är bara i cykel det är få tjejer. Jag tror att tjejer i allmänhet inte är så tävlingsbenägna eller har tradition av att tävla. Sen är min egen lilla teori att eftersom många tjejer ff bär huvudansvaret för marktjänsten är det svårt
Jag tycker inte att det är bara i cykel det är få tjejer. Jag tror att tjejer i allmänhet inte är så tävlingsbenägna eller har tradition av att tävla. Sen är min egen lilla teori att eftersom många tjejer ff bär huvudansvaret för marktjänsten är det svårt
Quote from Funbeat user on 26 April 2008, 10:50"eftersom många tjejer ff bär huvudansvaret för marktjänsten är det svårt att sticka ut på en flera timmars cykelrunda."
Detta tror jag är en stoooor anledning. Många män skulle absolut inte acceptera att frun/sambon hade ett intresse som skulle ta så lå
"eftersom många tjejer ff bär huvudansvaret för marktjänsten är det svårt att sticka ut på en flera timmars cykelrunda."
Detta tror jag är en stoooor anledning. Många män skulle absolut inte acceptera att frun/sambon hade ett intresse som skulle ta så lå
Quote from Funbeat user on 26 April 2008, 10:58För mig var det nog "att vara sist" som gjorde det tungt för mig att komma igång med träningen. Jag var tvungen att växa på mig och mogna till lite för att kunna komma sist på motionslopp och träningar med bibehållen glimt i ögat.
Nu vill jag inte komma
För mig var det nog "att vara sist" som gjorde det tungt för mig att komma igång med träningen. Jag var tvungen att växa på mig och mogna till lite för att kunna komma sist på motionslopp och träningar med bibehållen glimt i ögat.
Nu vill jag inte komma
Quote from Funbeat user on 26 April 2008, 14:18Jag ägnar mig åt träning, hade jag kunnat allt hade jag ju ägnat mig åt utövning...
Ett led i träning är väl att vara nybörjare i början!
Eller varör inte göra klassikern, var nybörjare på 4 saker samma år! Bra för ödmjukheten! Jag är inte rädd för att st
Jag ägnar mig åt träning, hade jag kunnat allt hade jag ju ägnat mig åt utövning...
Ett led i träning är väl att vara nybörjare i början!
Eller varör inte göra klassikern, var nybörjare på 4 saker samma år! Bra för ödmjukheten! Jag är inte rädd för att st