Quote from Guest on 6 February 2012, 16:48Finns det någon gräns för när det är för kallt för att vara ute och löpträna vintertid om man huvudsakligen andas genom munnen? Nu är förmodligen inte min nuvarande utrustning i klädväg tillräcklig för att jag ska kunna ge mig ut på en runda ändå, men det
Finns det någon gräns för när det är för kallt för att vara ute och löpträna vintertid om man huvudsakligen andas genom munnen? Nu är förmodligen inte min nuvarande utrustning i klädväg tillräcklig för att jag ska kunna ge mig ut på en runda ändå, men det
Quote from Funbeat user on 6 February 2012, 16:58Under 15 brukar kännas ganska obehagligt och det är nog inte jätte bra för luftrören att köra för hårt/länge.
Under 15 brukar kännas ganska obehagligt och det är nog inte jätte bra för luftrören att köra för hårt/länge.
Quote from Funbeat user on 6 February 2012, 17:18Man märker hur tåliga luftvägar man har. Själv har jag varit ute och sprungit i 27 minusgrader, och då klarade sig luftvägarna bra, men jag fick lättare köldskador på ovansidan av tungan (detta var för tre dagar sedan, och det känns fortfarande som om jag
Man märker hur tåliga luftvägar man har. Själv har jag varit ute och sprungit i 27 minusgrader, och då klarade sig luftvägarna bra, men jag fick lättare köldskador på ovansidan av tungan (detta var för tre dagar sedan, och det känns fortfarande som om jag
Quote from Funbeat user on 6 February 2012, 17:19Någon exakt gränsfinns nog ej definierad. Hur kallt det kan vara ute när man löptränar är lite individuellt och beror också på hur långt passet är, ansträngningsnivå och yttre faktorer såsom vind och luftfuktighet (vilken är i princip obefintlig i låga te
Någon exakt gränsfinns nog ej definierad. Hur kallt det kan vara ute när man löptränar är lite individuellt och beror också på hur långt passet är, ansträngningsnivå och yttre faktorer såsom vind och luftfuktighet (vilken är i princip obefintlig i låga te
Quote from Funbeat user on 6 February 2012, 17:26Jag tycker det elt handlar om tillvänjning. -20 är helt OK för mej om jag fått vänja mej. Prova dej fram vid lite mildare väder och ta det steg för steg. Skriv alltid ner väder, vilka kläder du har på dej samt hur du upplevde kylan i träningsdagboken. Och
Jag tycker det elt handlar om tillvänjning. -20 är helt OK för mej om jag fått vänja mej. Prova dej fram vid lite mildare väder och ta det steg för steg. Skriv alltid ner väder, vilka kläder du har på dej samt hur du upplevde kylan i träningsdagboken. Och
Quote from Funbeat user on 6 February 2012, 17:43Jag började med vinterlöpning i år och blev otroligt förvånad över hur bra det fungerar att springa i kyla. Klär fortfarande på mig för mycket när jag är ute och har inte haft några som helst problem med luftrören. Hittills har det som kallast varit -14 s
Jag började med vinterlöpning i år och blev otroligt förvånad över hur bra det fungerar att springa i kyla. Klär fortfarande på mig för mycket när jag är ute och har inte haft några som helst problem med luftrören. Hittills har det som kallast varit -14 s
Quote from Funbeat user on 6 February 2012, 17:46ehh... säger bara längdåkning!
Inte får man astma bara för att det är kallt i spåret!!!
ehh... säger bara längdåkning!
Inte får man astma bara för att det är kallt i spåret!!!
Quote from Funbeat user on 6 February 2012, 17:49Linus>> Nästan alla i skidlandslaget har problem ansträningsastma!
Linus>> Nästan alla i skidlandslaget har problem ansträningsastma!
Quote from Funbeat user on 6 February 2012, 18:07Det är för att det finns bra dopingmeducin mot ansträngningsastma.
Edit ville klargöra.
Det är för att det finns bra dopingmeducin mot ansträngningsastma.
Edit ville klargöra.
Quote from Funbeat user on 6 February 2012, 18:09Sant så sant! 😀
Sant så sant! 😀