Quote from Guest on 18 June 2008, 16:24Tränar inför Lidingöloppet och kör en del långa intervaller. Har en slinga på 2,4km som jag kör intervallträning på med ca 3 minuters vila mellan.
Min fråga är om 2400 meter är för långt för intervallträning?
När jag läser om långa intervaller brukar m
Tränar inför Lidingöloppet och kör en del långa intervaller. Har en slinga på 2,4km som jag kör intervallträning på med ca 3 minuters vila mellan.
Min fråga är om 2400 meter är för långt för intervallträning?
När jag läser om långa intervaller brukar m
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 16:34Den är lagom för 2400 m intervaller.
Det finns många sorters intervaller.
Den är lagom för 2400 m intervaller.
Det finns många sorters intervaller.
Quote from ellen olsson on 18 June 2008, 19:112400m är OK för tröskelintervaller men funkar inget vidare för VO2Max-intervaller. 🙂
2400m är OK för tröskelintervaller men funkar inget vidare för VO2Max-intervaller. 🙂
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 19:402,5km strax över tröskelfart kör vi i terräng med Studenterna före Lidingöloppet. Om LL är prioriterat så kan man eventuellt även köra ännu längre intervaller också. Några månader före marathon körde jag upp t o m 3x7km-marafartsintervaller.
2,5km strax över tröskelfart kör vi i terräng med Studenterna före Lidingöloppet. Om LL är prioriterat så kan man eventuellt även köra ännu längre intervaller också. Några månader före marathon körde jag upp t o m 3x7km-marafartsintervaller.
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 20:16Marafart? Är det tjugo km/h?
Marafart? Är det tjugo km/h?
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 21:34Ska man inte köra snabbare än marafart? Då kan man väl lika gärna springa ett långpass? Eller har jag fel?
Ska man inte köra snabbare än marafart? Då kan man väl lika gärna springa ett långpass? Eller har jag fel?
Quote from Elias Engqvist on 18 June 2008, 21:35Ja, du har fel. Långpass kör man långsamt!
Ja, du har fel. Långpass kör man långsamt!
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 21:38Det var ju det jag menade. Om man ska springa i marafart är det väl långpass som gäller. På intervaller ska man väl hålla högre fart?
Det var ju det jag menade. Om man ska springa i marafart är det väl långpass som gäller. På intervaller ska man väl hålla högre fart?
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 21:44På långpass skall man ligga klart långsammare än vad man gör på en tävling på motsvarande sträcka.
Detta är nog det vanligaste felet, dvs att man springer för fort 🙂 på sina långpass.
På långpass skall man ligga klart långsammare än vad man gör på en tävling på motsvarande sträcka.
Detta är nog det vanligaste felet, dvs att man springer för fort 🙂 på sina långpass.
Quote from Håkan Öhling on 18 June 2008, 22:05Varför ska man köra så mycket långsammare på sina långpass?
Varför ska man köra så mycket långsammare på sina långpass?