Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFör liten cykel?
You need to log in to create posts and topics.

Vadär det för konstigt med top tube-måttet?

Så här ser mina mått ut (om du vill jämföra med samma sajt men en annan männsika). Jag är 161 cm lång:

The Competitive Fit | The Eddy Fit | The French Fit
Seat tube range c-c 47.3-47.8 | 48.5-49.0 | 50.2-50.7

Det konstiga med top tube måttet är att det bara är den siten som rekommenderar så långt mått. Och att den längsta top tuben i ex. Specialized Dolces dammodeller är 54,8 cm i ramstorlek *56* vilket ger mig en stand over height som är för hög 🙁 Undrar o

Herr och dammodeller är bara krafs. Jag tror vi är proportionellt ungefär likasamma. Finns nån tråd där vi alla har uppgett våra ben/kroppsproportioner.

Fattar fortfarande inte vad du menar med toptube.... Competitive C räknar ju inte med styrstammen i det måttet utan där tillkommer för mig 11-13 cm

Top Tube (enligt sheldon brown);
The frame tube that runs horizontally from the top of the head tube to t

Ja, jag vet inte, det är kanske jag som rör ihop det med måtten... krångligt är i alla fall att det inte känns helt konsekvent mellan olika mätsiter. Osäkerheten gör att det bästa för mig väl är att prova ut en cykel i butik så jag kommer inte köpa den be

Jannike E undrade:
> top tube length: 57 cm (Orbean 51 cm)... fast här blir jag verkligen förvirrad;
> har jag en väldigt konstig kropp för det låter väl helfel behöva att ha en top tube på 57 cm...?

Nu är det ett tag sedan jag själv använde Competetiv

Anne Mari Nedevska skrev:
> det va det jag skrev... eller menade då eftersom det inte gick fram

Det missade jag, jag skyller på att jag inte heller hade tid att läsa alla inlägg......

Jannike:
Om du känner dig tveksam så skall du definitivt INTE köpa

Nä man hinner inte alltid. Och det du skriver nu att inte köpa i blindo är så HIMLA VIKTIGT.

Jag fick en gång, myndigt, förklarat för mig att: Tilldelad materiel är tillräcklig materiel!! Undrar vart det var?? 🙂

Frugan i sängkammaren?? 😀 😀