Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFör mycket splittring?
You need to log in to create posts and topics.

12

Ju fler som springer av olika anledningar med olika hjälpmedel så är det kanonbra.
Var och en försöker bli så lycklig som möjlig på sitt sätt.
Plus lite hjälp från de som vet.

MEN. Alla dessa variabler som numera finns. Är de nödvändiga.
Ganska så sä

Sudda, sudda. Missförstod frågeställningen.

Okunskap är bra! (t+)

Vilja till kunskap är bra.

Kunskap är bra men träning är bättre. Om man vill bli bra på att springa. Det bästa är en väl avvägd kombination av tillgång till kunskap och träning.

Det finns ingen motsats mellan träning och kunskap.

Kunskap leder till bra träning, och träning leder till kunskap. De flesta som har tränat länge har uppnått kunskap om hur man tränar, och kanske önskar i vissa fall att man hade haft mer kunskap innan m

Det finns absolut ingen motsättning mellan kunskap och träning. Jag uppmuntrar alla till att lära sig mer och förstå mer om hur saker och ting hänger ihop. Men glöm bara inte att springa dina mil för det är de som kommer att göra dig bra. Jag är rätt säke

Helt korrekt. För att citera Lydiard, fast på svenska: Det där med att försöka hitta optimala intervalltider och frekvenser är bara vackert prat.

Vilja till kunskap är bra. (t+)
Kunskap är bra men träning är bättre. (t+) (t+) om man nu vill kunna springa.

Fick en gång inpräntat i min skalle att kunskaper är det bästa du kan ha.
Vad gäller löpning tillkommer en numera ytterst viktig detalj: Den v

Hur enkelspårig måste man vara om man inte kan både inhämta kunskap och träna? Ni som tränar 24h om dygnet - som man gjorde förr antar jag - kan väl tänka medans ni tränar?

12