Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFör mycket splittring?
You need to log in to create posts and topics.

12

Magnus.
Tror inte vi tycker så olika. Jag kan också ta i.

Kunskaper är kanon, men behöver man ej sovra i dessa?
Förr gjorde vi det, men i dag tycks bara MER, MER, MER vara lösningen.
Plus att det är jättebra att göra ALLT.
Lyssna på sin kropp är ju

50% av 20 timmar ändå mer än 95% av 10...

K-G:

Nog får man väl hoppas att flertalet lyssnar på sina kroppar när det gäller träning..? eller är det så illa att dom inte gör det menar du? alla är vi nog olika när det gäller träningsutrustning och mat. För min del så har det funkat med vanlig m

OK.
Jag anses dum, så låt mig från min nivå försöka förklara:

Jag avsåg den totala tiden som en person lade ner på träning.
Vissa räknar timmar,
vissa dagar,
vissa månader,
vissa år.
vissa decennier ( tveksamt, men det finns nog några få )

50% avsåg a

Kunskap är en lätt börda. Kanske då inte att ta till sig, men att bära på den kostar lite.

Och av någon anledning har vissa snöat in på att teori är det enda som räknas som kunskap. Praktisk erfarenhet är också kunskap. Att veta hur jag ska träna för att

Ingen anser väl att du är dum K-G? i mitt fall var det bara en undran om det verkligen var så illa att många struntar i att lyssna på sina kroppar. Motsäger inte. Har bara inte reflekterat över om det verkligen kan vara så?? klart att man ska träna lag

Jag tror de flesta människor hatar att vara sjuka, och försöker göra allt de kan för att träna ändå. Det är bara att se till sig själv, man tränar ibland när man är förkyld, eller har ont i knä eller höft. Man tror att det ska gå över eller att det kan in

Kent D.
Det du skrev var väldigt bra skrivet.

Nu blir jag nog tjatig enligt en del, andra tycker nog att erfarenheter kan vara värt något.

Mina åsikter baserar jag på att jag lyssnat på erfarna.
Har även läst en mängd litteratur om hur att bli bra +

Isch.
Nu blev det en sådan där tråkig dubbel. Igen.
De flesta vet att jag gjort mängder av misstag.
Av sådana lär man lära sig ganska så mycket. 😉

"Hur ofta har jag ej fått läsa:
Nå K-G vilka vetenskapliga referenser har du?
Det är bra att det forskas, men jisses vad det blåses upp."

Detta tycker jag faktiskt är ett tecken på att de som frågar har ett sunt synsätt på sin träning (och förmodligen på

12