Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFår ont i foten efter några km
You need to log in to create posts and topics.

12

Tänkte höra om detta är något vanligt förekommande och kanske om man kunde få lite svar på vad orsaken kan vara.

Jag har sprungit i flera år nu men har inte haft många skor, varit lite seg på att byta. Nu har jag ett par nya Asic Kayano 19 som sitter hyf

Hade samma problem som dig för något år sedan och sedans dess har jag köpt extre breda skor för mina kalle anka fötter. Har nu Asics gel foundation.

Vad ni har för skor är av liten betydelse. Om jag ändå skall säga något om skor så är det följande: skaffa skor med så tunn sula som möjligt - då MÅSTE ni springa rätt, annars börjar det göra ont på en gång. Förutom detta:

Varje kväll när du borstar tänd

Jag tror också att dilemmat är för trånga skor alternativt att Du snörar dem för hårt.

Nu vet jag inte om Kayano säljs med olika lästbredd, men vet att Asics Nimbus, som jag själv har som mängdsko, har olika bredder. Tacksamt för Kajsa Anka. 🙂

"Någon

en varning bara ang. tunna sulor. är man inte van kan man sabba en hel säsong!! börja föriktigt på mjukt underlag och gör tåhävningar i trappa, stretcha noga. älskar mins 5fingers men fick snart behinneinflammation.

Jag håller med Sylvia ang nya skor, jag springer aldrig in dom. Funkar dom inte klockrent på en gång går dom bort direkt.

Att byta till bra mkt tunnare skor är en annan sak, som kräver försiktighet. Men då är det ju inte skorna som springs in utan fötter

Får jag ont av skor slänger jag dom direkt.

En brännande känsla brukar uppkomma för mig pga för mycket glidning fot/sko. Testa att snöra åt skorna hårdare hela vägen nerifrån? Jag har haft liknande problem med skor som är alldeles för stora i framfoten men även drabbats av tajta Mizuno Elixir. Är d

Tack för alla bra tips. Det jag var lite rädd för var att det kunde vara för små skor och mycket av förslagen här tyder på det. Så det blir nog till att leta reda på ett par nya dojor som sitter bättre direkt.

Brukar börja med att snöra på dem ordentlig

Jag vet inte hur mycket snörningen påverkar, men lite går ju att finjustera. http://www.marathon.se/utrustning/guider/smarta-s%C3%A4tt-att-sn%C3%B6ra-om-skorna

12