Quote from Guest on 12 January 2011, 08:40Hej!
Nu är det så här att jag skulle behöva öka min prestationsförmåga så mycket som möjligt på 10 dagar. Målet är 3 km på 15 minuter. I dagens läge så ligger jag väl runt en 16 - 17 min. Några tips på ett schema man kan lägga upp för att öka så mycket s
Hej!
Nu är det så här att jag skulle behöva öka min prestationsförmåga så mycket som möjligt på 10 dagar. Målet är 3 km på 15 minuter. I dagens läge så ligger jag väl runt en 16 - 17 min. Några tips på ett schema man kan lägga upp för att öka så mycket s
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 08:50Ge järnet! 😀
Det tar ungefär 6 - 8 veckor för kroppen att anpassa sig helt och fullt till en förändring men ett litet expriment är väl aldrig fel.
Efter 10 års kontinuerlig träning är man på topp uthållighetsmässigt sägs det men det är ju med avseende
Ge järnet! 😀
Det tar ungefär 6 - 8 veckor för kroppen att anpassa sig helt och fullt till en förändring men ett litet expriment är väl aldrig fel.
Efter 10 års kontinuerlig träning är man på topp uthållighetsmässigt sägs det men det är ju med avseende
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 09:09Beror lite på dina förutsättningar. Det är trots allt bara ca 10% förbättring du talar om. Om du ofta maxar på den sträckan och hamnar på 16-17 kan det bli tufft. Är det ett slumpskott borde det gå.
Personligen hade jag kört 1000m intervaller, men det ä
Beror lite på dina förutsättningar. Det är trots allt bara ca 10% förbättring du talar om. Om du ofta maxar på den sträckan och hamnar på 16-17 kan det bli tufft. Är det ett slumpskott borde det gå.
Personligen hade jag kört 1000m intervaller, men det ä
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 09:44Börja bakifrån. Dagen innan, vila. Dagen innan dess, lätt löpning.
Åtta dagar kvar. 🙂 3 st pass med intervaller hade jag kört. Några korta pass med lätt löpning ev.
Så jag håller med Fredrik för en gångs skull.
Börja bakifrån. Dagen innan, vila. Dagen innan dess, lätt löpning.
Åtta dagar kvar. 🙂 3 st pass med intervaller hade jag kört. Några korta pass med lätt löpning ev.
Så jag håller med Fredrik för en gångs skull.
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 11:08Fanns ett "panikprogram" för Vårruset på tio dagar på marathon.se iaf förut har jag för mig, kolla där?
Fanns ett "panikprogram" för Vårruset på tio dagar på marathon.se iaf förut har jag för mig, kolla där?
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 11:37Eftersom tävlingsfarten på 3000m är ett bra tempo för syreupptagningsträning kan du slå två flugor i en smäll. Alltså både vänja dig vid den fart du ska hålla på testet (5 minuter/km) och förbättra konditionen.
Och ja, det går att göra märkbar skillnad p
Eftersom tävlingsfarten på 3000m är ett bra tempo för syreupptagningsträning kan du slå två flugor i en smäll. Alltså både vänja dig vid den fart du ska hålla på testet (5 minuter/km) och förbättra konditionen.
Och ja, det går att göra märkbar skillnad p
Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 01:56Tack för alla tips!
Pontus Östlund: Jag ska ge mig ut imorgon och pröva. Var ute idag och kände på det men det var så oskottat så det gick inte löpa något vidare.
Återkommer med resultat under morgondagen.
En liten parentes är ju dock att testet skall
Tack för alla tips!
Pontus Östlund: Jag ska ge mig ut imorgon och pröva. Var ute idag och kände på det men det var så oskottat så det gick inte löpa något vidare.
Återkommer med resultat under morgondagen.
En liten parentes är ju dock att testet skall
Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 05:51Hittade en beeptest-fil, så jag skall pröva köra i helgen.
Hittade en beeptest-fil, så jag skall pröva köra i helgen.
Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 08:47Är det dåligt underlag och svårt att träna nu så ge dig helt enkelt ut på vilket snötäckta som helst och kör intervall genom snöpulsning. Exempelvis 4x5 min med rejäl vila mellan varje.
Är det dåligt underlag och svårt att träna nu så ge dig helt enkelt ut på vilket snötäckta som helst och kör intervall genom snöpulsning. Exempelvis 4x5 min med rejäl vila mellan varje.
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 20:28Har nu kört 4 x 800 meter och det var riktigt jäkla jobbigt men det gick! Nu är det 7 dagar kvar.
Har nu kört 4 x 800 meter och det var riktigt jäkla jobbigt men det gick! Nu är det 7 dagar kvar.