Quote from Guest on 20 July 2007, 09:47Hej allihopa!
Jag började löpträna lite mer regelbundet under maj/juni och har legat på två gånger i veckan. Nu har jag för första gången sprungit över 1 mil (yippi!) och är sugen på att förbättra den tiden. Hur ofta "måste" man löpträna i veckan för att
Hej allihopa!
Jag började löpträna lite mer regelbundet under maj/juni och har legat på två gånger i veckan. Nu har jag för första gången sprungit över 1 mil (yippi!) och är sugen på att förbättra den tiden. Hur ofta "måste" man löpträna i veckan för att
Quote from Funbeat user on 20 July 2007, 09:57Om du inte är överviktigt (och som jag blivit lättare=snabbare) är det nog snarare hur du löptränar än hur ofta. Med detta inte sagt att "hur ofta" är irrelevant för bevarandet av kondition och styrka!
Intervaller är ett busbra tips på att få upp farten!
Om du inte är överviktigt (och som jag blivit lättare=snabbare) är det nog snarare hur du löptränar än hur ofta. Med detta inte sagt att "hur ofta" är irrelevant för bevarandet av kondition och styrka!
Intervaller är ett busbra tips på att få upp farten!
Quote from Torbjörn Ohlsson on 20 July 2007, 10:40Sätt upp ett kortsiktigt mål som är rimligt, och ett på längre sikt. VIll du springa milen kan du ju alltid sätta tidsmål, exempelvis 55 min som det kortsiktiga och 50 minuter som det långsiktiga. Många väljer dock att sätta sina långsiktiga mål på att ök
Sätt upp ett kortsiktigt mål som är rimligt, och ett på längre sikt. VIll du springa milen kan du ju alltid sätta tidsmål, exempelvis 55 min som det kortsiktiga och 50 minuter som det långsiktiga. Många väljer dock att sätta sina långsiktiga mål på att ök
Quote from Funbeat user on 20 July 2007, 16:50Första gången jag försökte mig på milspåret i skogen så hade jag redan innan sprungit mycket. Så för mig var det lätt att komma under en timme. Men för en mer ovan löpare så tycker jag att det kan vara bra att börja lätt med 2-3 pass i veckan och öka när/
Första gången jag försökte mig på milspåret i skogen så hade jag redan innan sprungit mycket. Så för mig var det lätt att komma under en timme. Men för en mer ovan löpare så tycker jag att det kan vara bra att börja lätt med 2-3 pass i veckan och öka när/
Quote from Funbeat user on 21 July 2007, 13:31Tack för svaren!
Vad händer när motivationen är som bäst? Jo, man blir skadad 🙁
Verkar som jag fått en inflammation i foten. Den gör ont när jag belastar den och en stund efter, så nu blir det löpuppehåll i ett par veckor. Kommer bli grymt tråkigt att
Tack för svaren!
Vad händer när motivationen är som bäst? Jo, man blir skadad 🙁
Verkar som jag fått en inflammation i foten. Den gör ont när jag belastar den och en stund efter, så nu blir det löpuppehåll i ett par veckor. Kommer bli grymt tråkigt att
Quote from Funbeat user on 24 July 2007, 21:34Jag började springa regelbundet för ett och ett halvt år sedan ungefär, men kom av mig förra hösten. Min ambition har varit just att förbättra miltiden.
För det första har jag struntat i alla långpass. Det längsta jag har sprungit är 12 km. Oftast har ja
Jag började springa regelbundet för ett och ett halvt år sedan ungefär, men kom av mig förra hösten. Min ambition har varit just att förbättra miltiden.
För det första har jag struntat i alla långpass. Det längsta jag har sprungit är 12 km. Oftast har ja
Quote from Funbeat user on 25 July 2007, 09:47En fråga, när ni gör era klockningar av milen. Är ni på löparbana/asfalt/kuperat etc etc då? Det gör ju stor skillnad på var man springer. Viktigast är ju så klart att klockningen sker på samma bana/sträcka eller väldigt snarlikt. Mest nyfiken.
En fråga, när ni gör era klockningar av milen. Är ni på löparbana/asfalt/kuperat etc etc då? Det gör ju stor skillnad på var man springer. Viktigast är ju så klart att klockningen sker på samma bana/sträcka eller väldigt snarlikt. Mest nyfiken.
Quote from Funbeat user on 25 July 2007, 12:26Kålle:
Har ett par uppmätta rundor som jag springer när jag tar tiden. Visserligen har min milrunda ganska mycket höjdskillnader, men då jag endast springer och mot mig själv och inte andra så struntar jag i ultimata förhållanden.Finns alltför många tr
Kålle:
Har ett par uppmätta rundor som jag springer när jag tar tiden. Visserligen har min milrunda ganska mycket höjdskillnader, men då jag endast springer och mot mig själv och inte andra så struntar jag i ultimata förhållanden.
Finns alltför många tr
Quote from Funbeat user on 26 July 2007, 15:29Kålle: Jag som orienterare har ju en förkärlek för skogen så mian tider är alltid i skogen på de utmärkta lederna där, visserligen alltid stig men kuperat.
Kålle: Jag som orienterare har ju en förkärlek för skogen så mian tider är alltid i skogen på de utmärkta lederna där, visserligen alltid stig men kuperat.
Quote from Funbeat user on 26 July 2007, 16:48Sara och Simon:
Kul var ni springer någonstans när ni klockar tiden. Annars kunde man tänka (som jag nog gör ;-)) att man söker det bästa underlaget för bästa möjliga tid...
Dvs, 400 meters tartarbana eller asfalt okuperat... Ja ja, man är inte mer än mä
Sara och Simon:
Kul var ni springer någonstans när ni klockar tiden. Annars kunde man tänka (som jag nog gör ;-)) att man söker det bästa underlaget för bästa möjliga tid...
Dvs, 400 meters tartarbana eller asfalt okuperat... Ja ja, man är inte mer än mä