Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

jag vet inte vad jag förväntade mig, men jag hoppas att andra som bli skadat under träning eller tävling har privat olycksfall försäkring utöver förbundets avtal med Folksam.

jag bröt nyckelben, fick hjärnskakning, stygn och kläder sönderklippte av ambul

Avtalet mellan förbundet och Folksam är inte samma som Startklar plus, eller?

Nej det tror jag inte.

Såg att den inte heller var helt solid dock, går inte få tillbaks hela anmälningsavgiften till Kalmar t.ex. Max 2 500 kr per tävling.

Men är inte så förvånad, försäkringsbolag är ju inte kända för att strö pengar omkring sig direkt.

Men det går att gardera sig ganska bra ändå:
Jag skadade mig i cykelkrasch i våras och fick ställa in IM Kalmar. Jag fick tillbaka 25 % av anmälningsavgiften från IM, eftersom jag drog mig ur före 17 juni 2013. Jag fick 2500 kr från Startklar. Sedan fick

Jo, om man har tiden med sig så kan man ju få tillbaka lite från IM.

Med tanke på hur många försäkringar man har genom jobb, fackförbund och privat så ska det väl gå att skramla ihop den större delen i varje fall. Men ska försöka hålla mig frisk och hel

Som vanligt så är det bra att ha flera försäkringar och att begära ersättning genom så många som möjligt.

jag kan lägg till att det är viktig att försöka få något på papper om du köpa begagnande cykel som är fortfarande värt mycket.

min tempo var uttagen i nov 2012. utan original kvittot är det risk att de själva utgå från att den är en 2012 model uttagen f

När jag blev påkörd av en bil så ville försäkringsbolaget att jag skulle lämna in cykeln till en cykelhandlare för att få det värderat vad det skulle kosta att återställa den.

Dock var det den påkörande bilistens trafikförsäkring som då var den som skul

Tack!

Nu har jag skickat in min andra rapport. Denna till Förenade Liv. Där bli det förhoppningsvis lite pengar till för förlorade arbetes tid.

jag lämnade min cykel till butiken den var köptes. De kom fram till följande:
Styre Triathlon