Quote from Funbeat user on 1 October 2013, 09:26Jag kör på varianten, så få försäkringar som möjligt. Och är jag tvungen till en försäkring så kör jag den billigare varianten om möjligt. Istället stoppar jag in pengarna i ett buffertkonto. Händer det något så tar jag pengar därifrån.
Har aldrig gillat
Jag kör på varianten, så få försäkringar som möjligt. Och är jag tvungen till en försäkring så kör jag den billigare varianten om möjligt. Istället stoppar jag in pengarna i ett buffertkonto. Händer det något så tar jag pengar därifrån.
Har aldrig gillat
Quote from Funbeat user on 1 October 2013, 09:38problem vi har med en bufferkonto är den töms hela tiden med bil service, sommar däck, vinter däck osv.
jag fungera bättre med att betala tillbaka än spara själva. de konto jag inte rör är barnen 18år spar konto (deras barn bidrag de ska få när de fyller
problem vi har med en bufferkonto är den töms hela tiden med bil service, sommar däck, vinter däck osv.
jag fungera bättre med att betala tillbaka än spara själva. de konto jag inte rör är barnen 18år spar konto (deras barn bidrag de ska få när de fyller
Quote from Funbeat user on 1 October 2013, 09:52+1 på Franz. Jag sparar också hellre själv än att skänka pengarna till försäkringsbolag. Förutom att man i genomsnitt går ekonomiskt back på försäkringar så skyddar de ju faktiskt inte en ifrån att dåliga saker kan inträffa! Risken är ju helt oförändrad.
+1 på Franz. Jag sparar också hellre själv än att skänka pengarna till försäkringsbolag. Förutom att man i genomsnitt går ekonomiskt back på försäkringar så skyddar de ju faktiskt inte en ifrån att dåliga saker kan inträffa! Risken är ju helt oförändrad.
Quote from Funbeat user on 1 October 2013, 09:55Att inte teckna barnförsäkringar är det snålaste och bland det dummaste beslutet en förälder kan göra.
"fungerat bra hittills"
Är i branschen så jag har sett alldeles för många exempel på där det inte fungerat.
Dina barn är värda ett försäkringsskydd!
Att inte teckna barnförsäkringar är det snålaste och bland det dummaste beslutet en förälder kan göra.
"fungerat bra hittills"
Är i branschen så jag har sett alldeles för många exempel på där det inte fungerat.
Dina barn är värda ett försäkringsskydd!
Quote from Funbeat user on 1 October 2013, 09:56Nä 15-2000 räcker nog inte som buffertkonto om det ska täcka dyrare kostnader.
Det tog lite tid men vi har byggt upp ett buffertkonto som vi inte använder om det inte verkligen behövs. Det bara finns där och används inte normalt sett. Det ska kunna täcka
Nä 15-2000 räcker nog inte som buffertkonto om det ska täcka dyrare kostnader.
Det tog lite tid men vi har byggt upp ett buffertkonto som vi inte använder om det inte verkligen behövs. Det bara finns där och används inte normalt sett. Det ska kunna täcka
Quote from Funbeat user on 1 October 2013, 10:03Tack Markus
Anders som är i branschen: Får jag då fråga dig hur mycket pengar en försäkring ger till ett barn som drabbas av t ex psykisk sjukdom?
Du tror inte vi läste igenom metervis med text innan vi tog beslutet att inte använda oss av barnförsäkrin
Tack Markus
Anders som är i branschen: Får jag då fråga dig hur mycket pengar en försäkring ger till ett barn som drabbas av t ex psykisk sjukdom?
Du tror inte vi läste igenom metervis med text innan vi tog beslutet att inte använda oss av barnförsäkrin
Quote from Funbeat user on 1 October 2013, 10:26allt som allt max 4tim.
De flesta samtal gick på 15-25min. (5st till tre olika bolag)
Blankett tog inte mer än 20-30min/st. 3st totallt
en del email kontakt för att få kvittot och pris uppgifter.Men det tog till förra vecka torsdag att samla allt i
allt som allt max 4tim.
De flesta samtal gick på 15-25min. (5st till tre olika bolag)
Blankett tog inte mer än 20-30min/st. 3st totallt
en del email kontakt för att få kvittot och pris uppgifter.
Men det tog till förra vecka torsdag att samla allt i
Quote from Funbeat user on 1 October 2013, 10:32Ok Ryan. Du verkar ha bra koll på vad som behöver göras. Det har inte jag. Varken vill eller orkar sätta mig in i olika procedurer för att få pengar tillbaka.
Därför väljer jag den lätta vägen att stå för notan själv.Huvudsaken är att du är på bättring
Ok Ryan. Du verkar ha bra koll på vad som behöver göras. Det har inte jag. Varken vill eller orkar sätta mig in i olika procedurer för att få pengar tillbaka.
Därför väljer jag den lätta vägen att stå för notan själv.
Huvudsaken är att du är på bättring
Quote from Funbeat user on 1 October 2013, 10:46Franz, jag kan inte svara på det.
Det är inte en direkt olycksskada.
Franz, jag kan inte svara på det.
Det är inte en direkt olycksskada.
Quote from Funbeat user on 1 October 2013, 10:55Anders det kan jag
0 kr
Andra exempel så som blödarsjuka, cystisk fibros, epilepsi, sjukdomar som kan kosta ganska så mycket täcks inte alls av barnförsäkring normalt sett.
Att däremot skador som ger invaliditet till viss procent är väl bra men inte till
Anders det kan jag
0 kr
Andra exempel så som blödarsjuka, cystisk fibros, epilepsi, sjukdomar som kan kosta ganska så mycket täcks inte alls av barnförsäkring normalt sett.
Att däremot skador som ger invaliditet till viss procent är väl bra men inte till