Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Har joggat/sprungit i drygt ett år och vill komplettera löpningen med annan träning, främst för att förebygga skadebesvär. Jag är verkligen ingen tempolöpare men gör mitt bästa för att springa längre och längre och har siktet inställt på en halvmara i sep

Vet många personer inom sverigeeliten inom orientering som utövar poweryoga. Allmänstyrka och framförallt bålstabilitet är allt annat än negativt.

Jag kan bara prata för min egen del och delge mina erfarenheter.

Jag utövade Ashtangayoga (likt Power i intensitet) som komplement till löpningen (jag har löpning som min huvudträningsgren) och älskade det. Det gav mig kroppskontroll, lugn och harmoni.

Jag har bara goda erfarenheter av power yoga och började för ett år sen, ganska så exakt, just för att förebygga skador, bli smidig(are) och få ro i sinnet efter tuffa arbetsdagar och hektiskt skolbarnsliv.

Resultatet har blivit just det jag eftersträvad

Min naprapat hävdar att yoga är bra för alla. Kör på!

Yogaprogrammen i RunnersWorld brukar jag spara och använda. Ligger på den amerikanska hemsidan också, kanske den svenska med?

Min sjukgymnast har inte förbjudigt mig att gå på yoga, men däremot tydliggjort att yoga kan ge mig mer problem!

Så yoga är inte bra för mig i alla fall 🙁

Vad hade sjukgymnasten för belägg?

Kan det bero på typ av yogaövningar? Vilka erfarenheter sjukgymnasten har av yoga?

@Evely, Hatha yoga kan ses som en avancerad form av stretch vilket alltså borde leda till att din sjukgymnast även avråder dig från att stretcha...

Axelstående och bryggor är nog inte alltid så nyttigt, men man behöver ju inte göra alla övningar.

12