Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFöre frukost, gilla/ogilla?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har alltid gillat det, det är segt första 15 minuterna sedan kommer man in i en skön rytm. Man börjar dagen pigg och skärpt och man har aptit för en rejäl frukost, min favoritmåltid. 🙂
Brukar vänta ca en halvtimme så jag får i mig ordentligt med kaff

Det var ju ett reportage i RW om en kvinna som gått från relativt nyförlöst icke-löpare till sub 3 på maran-löpare på ett par år om jag inte minns fel.

Hon hade så gott som all träning tidigt på morgonen innan övriga familjen vaknat
Strongt!

Själv njut

Kvällsmänniska = ogillar.

Ultralöparen Dean Karnazes sover i snitt 4-5 timmar per natt, kliver sedan upp och springer ca. 3 mil innan han kommer hem, väcker barnen och äter frukost med dem. Frågan är om han löper på fastande mage. Möjligt, men han har garranterat snabb energi med

Med tanke på Dean:
Hmm.....jag tänkte leva tills jag blir 60. Jag UNDRAR om ett sådant liv inte tär onödigt på resurserna.......i längden. Men vad vet jag?

Möjligen en långsam kort morgonrunda men helst inte. Blir konstig & knäpp & orkar inte riktigt. Kvällen är min tid!

Tycker det kan vara en väldigt skön start på dagen.

Vet inte om det ger en fysisikt optimal effekt, men för psyket är det bra. Och löpning är ju minst 90% psyke 😉

Gav mig ut i ett spår som var 7,4 km nu. Det jobbiga var att det startar på ett berg. Hade tagit ut energireserven i låren helt när jag cyklat upp. Kom runt iaf, fast jag promenerade uppför de allra brantaste backarna 😉

Ska gå på spåret på ett annat stä

Ormberget? Känner igen beskrivningen 7,4 km med början på ett "berg".

Jag har provat att cykla till jobbet innan frukost, men det är så svårt att
få i/med sig en ordentlig frukost på jobbet. Vad och hur äter ni?

/Magnus

Springer jättegärna på morgonen, det är min bästa tid, men ALDRIG före frukost. Min kropp tror att det är svälttider då, och jag lovar att den lagrar in nästa måltid enbart som fett bara för att ha reserver att ta av om den skulle utsättas för detta hemsk