Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFöre frukost, gilla/ogilla?
You need to log in to create posts and topics.

Jag brukar bara ta en kopp kaffe o en ost bit eller något annat smått sen ger jag mig iväg ut i spåret antingen joggar jag eller rask promenad. Tycker att på morgonen är bästa tiden, då är det inte så varmt denna årstiden. Och när jag kommer hem lagar jag

Jag är supertrött på morgonen och orkar inte springa. Däremot älskade jag morgonpromenaden med hundarna (L)

Det låter underbart med morgonträning! Jag har lyckats ett par gånger, men är för morgontrött för att göra det regelbundet. Kanske ska göra ett nytt försök.

Studsa upp ur sängen, tryck ett glas juice och en macka, 30 minuter senare iväg på ett 1 timmespa

Jag har funderat på det men jag går normalt sett upp klockan 5 och om jag dessutom skulle hinna springa innan så skulle jag behöva gå upp närmare 4 och då börjar det ju likna tortyr!

Jag hade nog inte tagit träning på morgonen om jag inte varit hemma, det hade blivit för stressigt när man ska till jobbet, beror kanske på när man börjar.
Men morgonträningen är skön

Magnus: jepp Ormberget! Jag bor på björksgatan, nere vid vattnet. På hemvägen kunde jag rulla hela vägen till min dörr... Ska börja spåret på annan plats nästa gång 🙂

Mela: jag måste vänta minst 2 timmar efter mat innan jag kan träna, men Finax Sommarmu

Jag brukar köra yoga innan frukost. Det är härligt! Däremoet skulle jag aldrig kunna springa eller så, då mår jag illa!

Att "klara" ett pass innan frukost handlar om vilken intensitet man väljer att ha på passet. Jag skulle aldrig kör mina intervaller eller fartlek innan frukost, men en runda som tar 1-1,5h i lugnt tempo fungerar utmärkt.

Givetvis handlar det om vilken fy

Om man har för avsikt att tävla i löpning då kan det vara en fördel att variera sitt löpande till morgon pass nån gång då och då. En del tävlingar ligger ju trots allt på morgonkvisten.

Jag skulle själv aldrig som styrkeutävare ge mig ut på morgonen och

Jag tränar nästan varje dag på morgonen (och ibland på em med). Både simning, löpning och cykling. Men jag äter inte frukost innan träningen, men dricker en proteindrink ca 45 min före passet (direkt när ja vaknar). Men min träning är ju inte supertidig,