Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFöre frukost?
You need to log in to create posts and topics.

Nu när vi var bortresta så stack jag ut på mornarna, fösökte slita mig upp ur sängen tidigt, borsta tänder, slå i mig en tallrik yoghurt med gryn och torrfrukt + en kopp thé eller två , låta yoghurten sjunka lite och så ut; tillbaka, dos keso och mackor j

Jag har sprungit sträckor mellan 5-8 kilometer direkt på morgon regelbundet under flera veckors tid. Springer jag på morgonen tycker jag att det är riktigt skönt att inte äta först. Man kommer iväg mycket tidigare och det är riktigt gott att äta frukost n

Springer upp till 2 mil på fastande mage. Får magbekymmer omjag äter innan jag springer.
Tvingar ibland i mig ett glas kall O´boy som energidryck innan jag sticker ut. Om jag inte har sportdryck med mig brukar jag ha någon liten chokladbit att ta efter ca

Jag springer bara innan frukost om jag inte hinner träna någon annan tid på dagen. Jag känner helt klart att orken är sämre än om jag ätit innan. Så tempopass är väldigt tröga att köra på morgonen. Bäst är det när man har kommit hem. Föräldrarna (som allt

Att springa med tom mage är aldrig bra, sen är det en annan sak hur man mår när man springer. Jag äter alltid en tallrik havregrynsgröt med en banan i innan jag joggar på morgonen, sen är det viktigt att stoppa i sig något direkt efter rundan också då kör

Kul hur olika det är. Jag har erfarenhet av att det svartnat för ögonen på mig när jag inte ätit tillräckligt före pass, och tanken att svimma ute i spåret i skogen eller så är inte så lockande, samtidigt vill jag inte kräkas heller och så ska tiden räcka

Själva grejjen med att motionera innan frukost är ju att pga den lilla blodsockerhalten som finns i blodet på morgonen, innan frukost, gör att kroppen blir tvungen att istället hämta energi från fettreserverna. Dvs man maximerar fettförbränningen pga det.

Att maximera fettförbränningen är väl inte så bra eftersom man då måste ligga på gränsen till att bryta ner musklerna. själv så har jaj tappat ca 10 kilo på 6 månader utan att förändra mina matvanor nämnvärt. Jag tycker att det är ointressant hur mycket f