Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

http://urplay.se/157952

Ett intressant och roligt föredrag av Rune Larsson om någon har missat det.

Vad tror ni om kolhydratuppladning inför ett lopp? Är det spaghetti som gäller, eller är det bättre med smörgåstårta, sill och rostbiff?

Kolhydratladdning med sill och rostbiff tror jag inte på. 😉

Jag tror på kolhydratladdning med wienerbröd, det är bra grejer!

Utan att ha kollat på länken: Blodpudding!

För egen del gäller laddning med energi i någon form som kroppen gillar och mår bra av. Jag är inte på den nivån att det lönar sig att vara optimal på andra sätt än så.

Jag har framgångsrikt presterat bra för min nivå på bland annat grillat kött med massor av potatis (VR 2010 på 10h) eller pizza, pasta och öl (LL 2010 på 2:34).

Jag tror att man kan överdriva vikten av exakt vad man äter ganska mycket, mer än att det kän

Enligt tipsen i den här artikeln så går löpning ut på att ha roligt (baby, we were born to run!) och på att expandera ens definition på vad som är roligt (springa på morgonen i snålblåst och ösregn, typ).

Kan ju användas som argument både för wienerbröds

Får väl för tydlighetens skull tillägga att jag tycker att blodpudding är väldigt gott, jag skulle inte få för mig att plåga i mig något bara för att det skulle vara bra uppladdning. 🙂 Wienerbröd är också gott men jag tror att jag skulle bli lite smått

Elin, jag tror det skulle funka med bara wienerbröd, om man verkligen la manken till. Men potatis och pasta hjälper ju till.

Tror Fredrik var inne på något, springa lätt bakfull är inte helt fel. Tror man blir mer mentalt avslappnad på det sättet.

(sen

På något sätt tänker jag mig att precis som det alltid finns plats för en tallrik glass, så kanske ett wienerbröd efter en rejäl portion pasta, pizza eller blodpudding är ett lätt sätt att få sig några kolhydrater/kalorier extra. Det brukar vara lätttare

På frukostbuffén inför Rom marathon var det ett gäng herrar som enbart käkade av kak- och sötsaksdelen. Wienerbröd, kakor, muffins och paj. Själv hade jag blivit spyfärdig av en sådan frukost och satsade på lite mer hemtam kost i form av mackor och yoghur

Vad som helst utom salami, taco lr kebab *kräkas*

12