Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 12:41Frågeställningen var ju naturligtvis inte om man ska kolhydratuppladda med pasta eller med sill och rostbiff, utan snarare om man behöver kolhydratuppladda överhuvudtaget.
De flesta verkar vara inne på Runes spår att man ska känna glädjen och äta det man
Frågeställningen var ju naturligtvis inte om man ska kolhydratuppladda med pasta eller med sill och rostbiff, utan snarare om man behöver kolhydratuppladda överhuvudtaget.
De flesta verkar vara inne på Runes spår att man ska känna glädjen och äta det man
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 12:47Jag tror man tjänar på att ladda med kolhydrater, dvs fylla glykogenförråden i kroppen mha kolhydrater. Bara man inte äter för mycket nära inpå, dagen innan försöker jag öka mängden.
Elins "gubbar" som åt det till frukost var kanske lite sent ute.
Ander
Jag tror man tjänar på att ladda med kolhydrater, dvs fylla glykogenförråden i kroppen mha kolhydrater. Bara man inte äter för mycket nära inpå, dagen innan försöker jag öka mängden.
Elins "gubbar" som åt det till frukost var kanske lite sent ute.
Ander
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 12:48Har tyvärr inte sprungit långlopp men mina erfarenheter från kampsporten är att den bästa uppladdningen är pizza kvällen innan (gärna efter en lång period av hård kosthållning). Nu när jag inte sysslar med en sport där varje hekto kan få en diskad från tä
Har tyvärr inte sprungit långlopp men mina erfarenheter från kampsporten är att den bästa uppladdningen är pizza kvällen innan (gärna efter en lång period av hård kosthållning). Nu när jag inte sysslar med en sport där varje hekto kan få en diskad från tä
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 16:36Inför TEC körde jag den uppladdning Tim Noakes berättade om under ultrahelgen i februari - alltså ca 500 g entrecôte, klyftpotatis och massor av riktigt gräddig grönpepparsås. Det funkade bra det också.
Inför TEC körde jag den uppladdning Tim Noakes berättade om under ultrahelgen i februari - alltså ca 500 g entrecôte, klyftpotatis och massor av riktigt gräddig grönpepparsås. Det funkade bra det också.
Quote from Elias Engqvist on 15 April 2011, 17:07En schweizare (tror jag det var) som vann Swiss Alpine flera år långt före Buud brukade ladda upp genom att äta en massa pommes frites!
En schweizare (tror jag det var) som vann Swiss Alpine flera år långt före Buud brukade ladda upp genom att äta en massa pommes frites!
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 18:31Tja Gunde Svan han vägde ju dom olika ingredienserna på värsta vågen....å så var han ju bäst i världen oxo. Jag bara äter det som jag tycker är godast...men så är jag ju bara nummer två i världen....ehhhee.....!?
Tja Gunde Svan han vägde ju dom olika ingredienserna på värsta vågen....å så var han ju bäst i världen oxo. Jag bara äter det som jag tycker är godast...men så är jag ju bara nummer två i världen....ehhhee.....!?
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 18:42Rune Larsson är underbar:-)
Rune Larsson är underbar:-)
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 10:58Helt underbart föredrag =)
Helt underbart föredrag =)
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 11:11Att ladda med kycklingklubbor dagen innan ett lopp fungerar sådär. Som att springa när man är gravid eller nåt. 🙂
Men föredraget är mycket bra, en bra tankeställare till det här med kost och hälsa.
Att ladda med kycklingklubbor dagen innan ett lopp fungerar sådär. Som att springa när man är gravid eller nåt. 🙂
Men föredraget är mycket bra, en bra tankeställare till det här med kost och hälsa.
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 13:51Åt fajitas, alkoholfri öl, läsk och chips dagen innan Lerumsloppet.
Slog personligt med 1 min 18 sek till 38.36
Funkade bra som uppladdning för mig 🙂
Åt fajitas, alkoholfri öl, läsk och chips dagen innan Lerumsloppet.
Slog personligt med 1 min 18 sek till 38.36
Funkade bra som uppladdning för mig 🙂