Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningförkyld
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag känner en "begåvning" som också skulle testa.
Det resulterade i hjärtmuskelinflammation och näradödenupplevelse med 6-7 månaders träningsförbud och sjukskrivning.

Jag lever i tron att min puls uppför sig annorlunda om/när jag tränar för hårt med en infektion i kroppen. Är det bara önsketänkande eller kan en pulsklocka vara behjälplig för att undvika scenariet David beskrev?

Att för många inte verkar följa sin vilopuls OCH därifrån fundera på sin fysiska status är ännu en gång belagd genom denna tråden.

Och vilopuls, hur menar du nu??
Utveckla lite mera....eller menar du så att den skulle vara högre ? och i sådantfall hur mycket skulle den vara högre om man skulle börja reagera...
// Lotta

Alla avvikelser från mitt normala pulsmönster, som t.ex. för låg/hög vilopuls eller att pulsen skenar eller inte stiger som den borde när jag börjar röra på mig, gör mig misstänksam.

Lotta; vilopulsen blir oftast högre om man har en infektion i kroppen.
Jag har dock dålig koll på min vilopuls - när jag väl lyckas vakna på mornen är det oftast full fart för att hinna till dagis/skola/jobb i tid.
Ingen tid att ligga där och mäta, då som

Känner jag av nåt annorlunda" i kroppen tar jag vilopulsen på mornen. Är den 10 slag förhöjd tränar jag inte. Ett säkert tecken på att nåt är på G.

Jag springer också ofta med pulsband och vet hur jag "ska" ligga pulsmässigt vid aktuell typ av pass. Även

12