Quote from Guest on 5 April 2010, 17:42Är det någon som vet någon mirakelkur nu i förkylningstider? Kan man köra igång som vanligt när man väl blivit frisk?
Är det någon som vet någon mirakelkur nu i förkylningstider? Kan man köra igång som vanligt när man väl blivit frisk?
Quote from Funbeat user on 5 April 2010, 17:52Vitlöksmackor o antal koppar thé...( Färsk Vitlök,skär tunna skivor o "nyp av" små bitar med tumnageln o lägg på mackan)
Har tränat med förkylning o OJ,vad hjärtat bultar..så "ta det varligt"..
Vitlöksmackor o antal koppar thé...( Färsk Vitlök,skär tunna skivor o "nyp av" små bitar med tumnageln o lägg på mackan)
Har tränat med förkylning o OJ,vad hjärtat bultar..så "ta det varligt"..
Quote from Funbeat user on 5 April 2010, 21:06Mycket blåbärssoppa, echinagard & mycket varmt te.
sov mycket
Mycket blåbärssoppa, echinagard & mycket varmt te.
sov mycket
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 09:13Ingefära! Skiva några bitar i vatten. Koka upp och koka lääänge (20 minuter eller så) och sen är det bara att sila och dricka.
Ingefära! Skiva några bitar i vatten. Koka upp och koka lääänge (20 minuter eller så) och sen är det bara att sila och dricka.
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 19:16"Förkylningstider" i april.....= GLÛWEIN......kanon-bra..?!
"Förkylningstider" i april.....= GLÛWEIN......kanon-bra..?!
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 19:46Feber och eller ont i halsen = spring inte. Snor = spring. Annars kan du ju köra vitlök dansa naken vid fullmåne o käka rötter. Själv tycker jag vila funkar bra.
Feber och eller ont i halsen = spring inte. Snor = spring. Annars kan du ju köra vitlök dansa naken vid fullmåne o käka rötter. Själv tycker jag vila funkar bra.
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 20:15Själv är jag ofta förkyld och har provat allt, nu under senaste snuvan började jag direkt vid första symptom att skölja näsan med saltlösning. Finns på apoteket stora sprutor och anvisningar för hur man gör sitt saltvatten.
Första dagarna sköljer jag mor
Själv är jag ofta förkyld och har provat allt, nu under senaste snuvan började jag direkt vid första symptom att skölja näsan med saltlösning. Finns på apoteket stora sprutor och anvisningar för hur man gör sitt saltvatten.
Första dagarna sköljer jag mor
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 14:29Tror att det stod i någon tidning att vitlök var bra att äta. Sedan är ju sömn bra liksom att dricka mycket vätska. Tvätta händerna ofta och släng snytpappret direkt. C-vitamin var bra, men inte att överdosera det.
Typ det man redan vet...
Tror att det stod i någon tidning att vitlök var bra att äta. Sedan är ju sömn bra liksom att dricka mycket vätska. Tvätta händerna ofta och släng snytpappret direkt. C-vitamin var bra, men inte att överdosera det.
Typ det man redan vet...
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 14:55Knepet är "bara" att hitta något man tror på sen löser placebo resten. För det finns väl ingenting som har en bevisad effekt.
Jag har valt att tro på whisky, dyr och rökig är bäst. Godis kan nog också lindra symptomen, speciellt turkisk peppar som vid rik
Knepet är "bara" att hitta något man tror på sen löser placebo resten. För det finns väl ingenting som har en bevisad effekt.
Jag har valt att tro på whisky, dyr och rökig är bäst. Godis kan nog också lindra symptomen, speciellt turkisk peppar som vid rik
Quote from Elias Engqvist on 7 April 2010, 22:02SÖMN är bästa kuren!
SÖMN är bästa kuren!