Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFörkylning?
You need to log in to create posts and topics.

12

OK nu har jag letat, här verkar inte finnas ngn förkylningstråd 🙂

Jag är anmäld till Tjejmilen på söndagm, hade som mål att komma runt under timmen. i helgen bröt förkylningen ut, halssveda och elände, nu har det gått över i hosta.

Maken säger att jag

Så llänge du mår dåligt ska du inte anstränga dig, men promenader är inget problem (om du inte kör powerwalkinggrejen). När du inte känner dig sjuk längre bör du kunna anstränga dig igen. Hosta kan ju hålla i sig trots att förkylningen gått över, så det ä

Jag tycker att man vilar så länge det känns tungt med andningen. När förkylningen börjar lätta och andningen inte blir så ansträngd så brukar jag köra på igen...dock lite lungrare i början.
Men det bästa att göra under tiden tycker jag att äta bra och sov

Boxpasset skulle jag anmält mig till i måndags, hade sett fram emot det .. . så det blir inte av, första passet efter ett tag brukar ge mig huvudvärk och annat, så det vore nog inte bra när jag fortfarande är sjuk 🙂

Promenader är marigare, jag går for

Du har hamnat i ett marigt läge!

Hur lång tid tar det innan man är uppe i normal träningsform igen? Jag tror att jag brukar behöva en vecka ungefär men eftersom jag äns så länge inte tävlar så vet jag inte heller hur lång tid man tappar i prestation! Och

Jag kände mig krasslig några dagar före Midnattsloppet, som gick i lördags, och var precis som du orolig för om jag skulle kunna springa eller inte. Sen fick jag ont i halsen på fredagen (plus att jag verkligen kände mig hängig) och det gjorde att jag stä

Min förkylning har hunnit gå lite längre än din, Åsa, det är därför det känns så svårt att avgöra vad jag ska ställa in mig på, hade loppet gått i söndags hade jag bara stannat hemma, nu är jag halvbra, på bättringsvägen, men frågan är hur bra som sagt ..

Lingling:
Jag tror att du kommer hinna bli frisk. Jag tänker bli det iallafall... 🙂

Nä, men allvarligt: Var du sjuk redan förra helgen så borde du hinna bli tillräckligt frisk till den här.

Så länge man inte har feber eller bakterieinfektion typ str

Mela jo jag tänker bli frisk, frågan är bara om viruset lyssnar 😉
Men jag ska slå i mig mer pesto ikväll iaf, och jag dricker litervis med te av alla sorter.

Håller inte riktigt med om att det är ofarligt för att det är virus.... Det kan fortfarande sätta sig på hjärtat, vilket man inte nödvändigtvis märker. Men, Lingling, om du mår bra på söndag, så tycker jag itne du behöver ställa in. Mår du krassligt, så ä

12