Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFörsäkring?
You need to log in to create posts and topics.

Har nogon info kring försäkringar och olyckor? Jag har ingen försäkring och bör nog teckna en då de är rätt lätt att skada sig. Va har ni för tankar kring försäkringar? Haft svårt att få ersättning vid olycka? Tips om försäkringsbolag? Mvh adam.

Svenska cykling + hade en genomgång.
Den kan köpas digitalt här: https://www.qiozk.com/paper/svenska-cycling-plus/3-2012

Du har väl ändå hem/villaförsäkring? Kontakta ditt försäkringsbolag och komplettera med en privatolycksfallsförsäkring.
Är du med i någon klubb? Kolla om klubben håller medlemmarna försäkrade på träning och tävling. Om så finns är det skyddet begränsat så

"Men invaliditetsersättning kan betalas ut från alla men det hoppas jag inte blir aktuellt."

Det får vi verkligen hoppas och hoppas du kryar på dig så snabbt som möjligt och att du blir bra igen. Cykel mm. det är bara att köpa nytt, så är det med det.

O

Jag jobbar med privatförsäkringar så jag ger mig inte in i diskussion om vilka som är bäst. Men några frågor som du bör kolla med ditt bolag är:

*Vad är maxbeloppet för cykel vid stöld/skada/drulle?

*Hur stort är åldersavdraget?

*Innefattar försäkrin

När det gäller olycksfallsförsäkring ska man ställa sig nästan samma frågor som Christofer skrev.
Vilka summor får du, rehab-kostnader, hjälpmedel m.m.

Jag har hemförsäkring + privat olycksfallsförsäkring + olycksfallsförsäkring genom jobbet + startklar

Tack för alla svar. Här finns det några som har koll märker jag.

Petter - Du har rätt, cykellplus skrev ju om det och jag har faktiskt den tidningen hemma, tack för påminnelsen.

Anders - Beklagar olyckan, jävla osis vid denna årstid också. Jag har både

Inleder med att säga tack för omtanken till P. och övriga. Berättade om min olycka mer som ett exempel på vad som kan hända och försäkringarnas betydelse. (cykelkrasch i Velodromen 13 mars, nyckelbensbrott, operation, skena med skruvar, vila 8 veckor, = f

Nja, skulle inte rekommendera Startklar egentligen. För ungefär samma peng så får du oftast avbeställningsskydd (ett utökat reseskydd) till din hemförsäkring som skyddar för samma som Startklar och mycket mer, gäller för alla typer av resor och för hela f

Startklar ger återbetalning av anmälningsavgift och en olycksfallsförsäkring vid lopp och resa till och från loppet.
Startklar Plus ger även olycksfallsförsäkring för träning inför lopp.