Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFörsäkring?
You need to log in to create posts and topics.

Jo, visst gör den det. Men det gör oftast bättre reseskydd också. Så om någon i familjen gör en resa under året som inte är till ett lopp så blir avbeställningsskydd i hemförsäkringen ett bättre alternativ.

Och när det handlar om olyckfallsförsäkringar

Startklar är inte jättebra, men jag tycker att det är ett relativt billigt sätt att täcka upp där min vanliga olycksfallsförsäkring inte räcker.
Sen blir det billigt om jag någon gång behöver avanmäla mig från ett dyrt lopp.

Observera att Startklar bara

Tänk även på att vissa hemförsäkringar inte täcker träning inför lopp om man läser det finstilta.

Men hur kan ett försäkringsbolag hävda att det var träning inför lopp och inte att man åkte ut för att testa benmusklerna, eller för att det var fint väder eller vad som helst?

Jag tror att Katarina S har överdrivit vad som undantas (eller så har jag fel; jag skulle gärna se exempel på det "finstilta" som avses).
Undantag jag har sett är för professionella idrottsutövare på tävling och under organiserad träning. Men då lär det ä

Precis, en hemförsäkring har över huvud taget inget skydd för olycksfall generellt, om man inte har tillägg för just olycksfall. Har man tillägget så är det vanligt att man har undantag för proffessionella utövare. Med professionell vet jag att man brukar

Det finns inget finstilt i hem- eller olycksfallsförsäkringarna.
Troligen är "finstilt" en omskrivning för "jag har inte läst mitt försäkringsvillkor".

Christoffer: Då kan ju ett mål vara att bli oproffessionell utövare genom att ens idrottsutövande KOSTAR mer än ett prisbasbelopp om året 😉

Hehe, låter som en bra plan! Den kör vi på!

Det jag ville komma fram till är att man vanligtvis inte har något undantag för träning och tävling i olycksfallsförsäkringar, vilket man lätt kan tro när man läser reklamen för startklar.

Men vad det gäller

Kan man inte det vad gäller eventuell invaliditetsersättning?