Quote from Mattias Johansson on 12 April 2013, 14:47När det gäller ersättning för skador på cykeln brukar det kunna finnas friskrivningar från försäkringsbolag mot tävlingar.
Vanliga motionslopp räknas inte som tävling och brukar inte beröras av friskrivningarna utan under normala motionslopp gäller hemför
När det gäller ersättning för skador på cykeln brukar det kunna finnas friskrivningar från försäkringsbolag mot tävlingar.
Vanliga motionslopp räknas inte som tävling och brukar inte beröras av friskrivningarna utan under normala motionslopp gäller hemför
Quote from Funbeat user on 12 April 2013, 16:50Akademikerförsäkrings olycksfallsförsäkring gäller inte vid någon som helst tävling. Vättern är ju ingen tävling så det går kanske få ut ersättning ändå? Dock lär den ju inte gälla på Götgatan eller andra memil-stråk då det alltid är tävling där =)
Med f
Akademikerförsäkrings olycksfallsförsäkring gäller inte vid någon som helst tävling. Vättern är ju ingen tävling så det går kanske få ut ersättning ändå? Dock lär den ju inte gälla på Götgatan eller andra memil-stråk då det alltid är tävling där =)
Med f
Quote from Funbeat user on 12 April 2013, 17:13Erik, som jag läser Akademiker Försäkrings olycksfallsförsäkringsvillkor så kan den försäkringen visst lämna ersättning förutsatt att du inte har en idrotts- eller specialförsäkring som täcker samma skada.
Erik, som jag läser Akademiker Försäkrings olycksfallsförsäkringsvillkor så kan den försäkringen visst lämna ersättning förutsatt att du inte har en idrotts- eller specialförsäkring som täcker samma skada.
Quote from Funbeat user on 14 April 2013, 16:38Kan hända att de ändrat villkoren, sade av dessa skäl upp försäkringen för ett år sen.
Dubbelkollade även med deras kundtjänst och de gav samma bild som jag fick av villkoren..
Kan hända att de ändrat villkoren, sade av dessa skäl upp försäkringen för ett år sen.
Dubbelkollade även med deras kundtjänst och de gav samma bild som jag fick av villkoren..
Quote from Funbeat user on 16 April 2013, 10:55Anders Roskvist: jodå jag har läst mina villkor, jag brukar göra det innan jag skriver på något.
Där står att försäkring ej gäller vid träning inför tävling. Vad exakt som menas eller hur det bevisas klargörs inte. Jag gissar att de ser klungkörning som
Anders Roskvist: jodå jag har läst mina villkor, jag brukar göra det innan jag skriver på något.
Där står att försäkring ej gäller vid träning inför tävling. Vad exakt som menas eller hur det bevisas klargörs inte. Jag gissar att de ser klungkörning som
Quote from Funbeat user on 16 April 2013, 12:28Då skulle jag inte träna inför tävlingar. Nej träna för välbefinnande och tävla ändå;)
Vänligen
P.
Då skulle jag inte träna inför tävlingar. Nej träna för välbefinnande och tävla ändå;)
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 16 April 2013, 14:42Tråkigt att din försäkring har så dåliga villkor för cyklister, men jag skulle fortfarande inte hävda att det är generellt för varken olycksfalls eller hemförsäkringar.
Tråkigt att din försäkring har så dåliga villkor för cyklister, men jag skulle fortfarande inte hävda att det är generellt för varken olycksfalls eller hemförsäkringar.
Quote from Funbeat user on 16 April 2013, 15:33Ytterligare en kommentar: Motionslopp är inte tävling, så om det är just tävling som avses är träning inför motionslopp inte samma sak.
Ytterligare en kommentar: Motionslopp är inte tävling, så om det är just tävling som avses är träning inför motionslopp inte samma sak.
Quote from Funbeat user on 18 April 2013, 10:03Är det någon som har koll på om det går att försäkra cykel för mer än 20 000 kr som mitt försäkringsbolag, Folksam, gör? Borde väl finnas någon separat cykelförsäkring som man kan teckna? 20 000 kr är inte mycket egentligen!
Är det någon som har koll på om det går att försäkra cykel för mer än 20 000 kr som mitt försäkringsbolag, Folksam, gör? Borde väl finnas någon separat cykelförsäkring som man kan teckna? 20 000 kr är inte mycket egentligen!
Quote from Funbeat user on 18 April 2013, 10:53Länsförsäkringar har 50 000:- som gräns har jag för mig.
Länsförsäkringar har 50 000:- som gräns har jag för mig.