Quote from Guest on 6 December 2013, 09:01Det här har säkert diskuterats tidigare, men hittar ingen bra tråd.
Min hemförsäkring täcker inte kostnader för olycksfall i samband med tävlingar där jag representerar annan förening än korpförening.
Någon som vet någon bra försäkring att teckna ifall
Det här har säkert diskuterats tidigare, men hittar ingen bra tråd.
Min hemförsäkring täcker inte kostnader för olycksfall i samband med tävlingar där jag representerar annan förening än korpförening.
Någon som vet någon bra försäkring att teckna ifall
Quote from Funbeat user on 6 December 2013, 09:11springa du för en löp förening?
http://www.friidrott.se/medicin/forsakringar.aspx
springa du för en löp förening?
Quote from Funbeat user on 6 December 2013, 10:16Japp och vi är anslutna till Svenska friidrottsförbundet så den har vi ju och enligt villkoren verkar det komplettera en hemförsäkring bra 🙂 (http://www8.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_122432/cf_72266/Folksam%20F%C3%B6rs%20info%20K64640%202009-05-01.
Japp och vi är anslutna till Svenska friidrottsförbundet så den har vi ju och enligt villkoren verkar det komplettera en hemförsäkring bra 🙂 (http://www8.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_122432/cf_72266/Folksam%20F%C3%B6rs%20info%20K64640%202009-05-01.
Quote from Funbeat user on 6 December 2013, 10:23Eller nä, den gäller väl inte för en godtycklig löptävling utomlands? :
När gäller försäkringen?
Försäkringen gäller vid olycksfallsskada som inträffar
under deltagande i av Svenska Friidrottsförbundet,
dess distriktsförbund eller förening anordnad
tävlin
Eller nä, den gäller väl inte för en godtycklig löptävling utomlands? :
När gäller försäkringen?
Försäkringen gäller vid olycksfallsskada som inträffar
under deltagande i av Svenska Friidrottsförbundet,
dess distriktsförbund eller förening anordnad
tävlin
Quote from Funbeat user on 6 December 2013, 10:35Du kan aldrig ha för många försäkringar. Ta kontakt med ditt hemförsäkringsbolag och komplettera med Privat olycksfall och Utökad reseskyddsförsäkring.
EU-kortet som du får genom Försäkringskassan ger dig "bara" rätt att få vård under samma förutsättninga
Du kan aldrig ha för många försäkringar. Ta kontakt med ditt hemförsäkringsbolag och komplettera med Privat olycksfall och Utökad reseskyddsförsäkring.
EU-kortet som du får genom Försäkringskassan ger dig "bara" rätt att få vård under samma förutsättninga
Quote from Funbeat user on 6 December 2013, 10:50Ok, jag har mailat både mitt hemförsäkringsbolag och Folksam!
Ok, jag har mailat både mitt hemförsäkringsbolag och Folksam!
Quote from Funbeat user on 6 December 2013, 17:52Försäkringar är en riktig djungel.
Sen tro det om ni vill så kan det nog höftas beroende på vilken handläggare du får.Finns ju ett villkor... MEN man kan alltid gå utanför villkoret..
Roger
www.lidaultramarathon.se
Försäkringar är en riktig djungel.
Sen tro det om ni vill så kan det nog höftas beroende på vilken handläggare du får.
Finns ju ett villkor... MEN man kan alltid gå utanför villkoret..
Roger
Quote from Funbeat user on 6 December 2013, 18:59Varje försäkringsbolag har sitt villkor, så det handlar således inte om ett villkor. Sedan är ju tolkningen av villkor något som görs av människor, personer av kött och blod; vissa saker är enkla, andra svårare att tolka just för att varje händelse är uni
Varje försäkringsbolag har sitt villkor, så det handlar således inte om ett villkor. Sedan är ju tolkningen av villkor något som görs av människor, personer av kött och blod; vissa saker är enkla, andra svårare att tolka just för att varje händelse är uni
Quote from Funbeat user on 7 December 2013, 08:45"Du kan aldrig ha för många försäkringar. "
Jodå det kan man.
"Du kan aldrig ha för många försäkringar. "
Jodå det kan man.
Quote from Funbeat user on 7 December 2013, 12:16Anders S, beklagar om du tyckte det uttrycket var stötande. Men det är bara ett uttryck. I en olyckshändelse föredrar jag hellre att jag har för många försäkringar än för få.
Anders S, beklagar om du tyckte det uttrycket var stötande. Men det är bara ett uttryck. I en olyckshändelse föredrar jag hellre att jag har för många försäkringar än för få.