Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFärsking
You need to log in to create posts and topics.

12

Citat: "Jag ska också kontakta cykelsällskapet i min kommun och ställa massa dumma frågor till dessa så att inte ni blir utsatt för alla".

Om det finns någon cykelklubb där du bor, kan du säkert där få mycket hjälp. Dessutom träffar du en massa trevliga

Aha, Jag ska strax ut på en tur och ska pröva att höja styre litet samt att sänka sadeln litet, känns som att jag har den lite för högt nu 🙂

Problemet är att jag är så färsk och kan inte riktigt avgöra själv vad som är rätt eller fel i och med att jag dessutom är hyfsat otränad så får jag så klart ont i kroppen och då är det svårt att veta om den är regelrätt träningsvärk, eller om det beror p

Börja med rätt sittställning, innan du ändrar på allt annat.

Fem mil på tre dagar säger inte någonting.
Cykla längre o se vad som händer med ända/kota.
Iofs. så antar jag då att du har en någorlunda vettig inställning på hojen.

Ooops!Stammade visst igen.

Jag höjde sadel lite på turen vi tog nyss, dock kände jag ingen skillnad för att jag var - dum nog - att pröva mitt geleöverdrag som jag haft sedan jag spinnade endel - världelös att använda 🙂 Åkte kana på sadel mestadels hela tiden.

Jag ska försöka st

Har du cyklat någonting tidigare?

Det gör "ont" och känns ovant att lära en ovan kropp att lära sig använda rätt muskler och hitta en rätt sittställning.

Jämför med att springa första gången på ett år i nya skor - du kommer att få träningsvärk och skavs

Ari, näe, jag har ingen cykelerfarenhet som riktigt kan räknas in. Klart att jag har använt cykel till och från jobb nu och då i mina år, men inte ens i närheten att räknas som något erfarenhet direkt. I cyklade vi 4mil, den längsta svängen hittills i vår

12