Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFörskyld, tävla på lördag?
You need to log in to create posts and topics.

Ska springa 11 km lopp på lördag och är uppspelt som fan.
MEN! Nu känner jag att en rejäl förskylning håller på att bryta ut. Har inte ont i halsen utan känner mig täppt och det ömmar lite i bihålorna.
Nu till frågan: Ska jag hålla mig lugn sista dagarna

Vila, sov och ät är mina tips! Strunta i träningen. Du är färdigtränad, och att "få igång" benen är nog mer psykiskt än fysiskt, tror jag.

Råkade ut för samma sak som Du innan GBG-varvet i maj. Rörde inte på benen på sex dagar, men sov och vilade mycket

Hej Christy!
Jag har nästan samma bekymmer som du. Jag ska springa ett millopp på söndag och är nu förkyld. Tack och lov verkar förkylningen ha nått sin kulmen så jag hoppas att den snart kommer att klinga av.

Mitt absolut bästa tips är att sova mycket.

Tack Sylvia. Litar på dina ord och ska nog gräva ner mig fullständigt tills det är dax. Jag är dock lite sugen på att promenera rundan dagen innan bara för at titta på banan, det ska väl inte vara några bekymmer om jag känner mig bättre på fredag?
Du kans

Nu är ju inte 11 km så väldigt långt, så jag tror på en pastamåltid kvällen innan, och en bra, kolhydratrik frukost samma morgon, typ gröt, müsli, ett par mackor med sparsamt med pålägg på...ja, en bra frukost helt enkelt. Försök dricka hyfsat både dagen

Oh tack snälla.
nu ska jag boosta med c-vitamin sen blir det en god bok i sängen.

Stort lycka till! 🙂

Edit: glömde säga att promenaden kan Du visst göra.

och grugla med salt och citron, iaf om du har ont i halsen. det gör susen :o)

Gärna i samband med Tequila

David!
Tequilan passar nog bättre som för att fira efter loppet. men tack för tipset 😀