Quote from Guest on 16 January 2013, 16:15Ni som gjort 24-timmarslopp tidigare, har ni några extra bra tips till mig som debuterar i Espoo 23-24/2?
Lite bakgrund:
Längsta löptid 8tim 11min på Jättelångt -12
Längsta tid på benen 25tim 50min på Fotrally -12
SUM -12 på 5timTräningsmängd löpning
Ni som gjort 24-timmarslopp tidigare, har ni några extra bra tips till mig som debuterar i Espoo 23-24/2?
Lite bakgrund:
Längsta löptid 8tim 11min på Jättelångt -12
Längsta tid på benen 25tim 50min på Fotrally -12
SUM -12 på 5tim
Träningsmängd löpning
Quote from Funbeat user on 16 January 2013, 16:25Tänk igenom dig i hela loppet. Hur långt vill/hoppas du komma. Ta bort lite tid för toa och annat, räkna fram en snitt tempo och börja kanske lite snabbare men inte mycke. Kan du inte springa så långsammt, lägg redan från början in gåpauser. De allra fles
Tänk igenom dig i hela loppet. Hur långt vill/hoppas du komma. Ta bort lite tid för toa och annat, räkna fram en snitt tempo och börja kanske lite snabbare men inte mycke. Kan du inte springa så långsammt, lägg redan från början in gåpauser. De allra fles
Quote from Funbeat user on 23 January 2013, 10:50Tack Janne, svårt att sätta konkreta mål när jag inte har någon vettig referenspunkt. Huvudmålet är att röra mig framåt med avbrott endast för toa, omplåstring och ev. lite stretchning, och sedan får vi se hur långt det bär mig. Om jag lyckas bör distanse
Tack Janne, svårt att sätta konkreta mål när jag inte har någon vettig referenspunkt. Huvudmålet är att röra mig framåt med avbrott endast för toa, omplåstring och ev. lite stretchning, och sedan får vi se hur långt det bär mig. Om jag lyckas bör distanse
Quote from Funbeat user on 25 January 2013, 13:56Hoka + Foppatofflor.
Det skulle kunnat vara jag. Plus lite barfota.
Härligt med människor med öppna sinnen. (t+)Numera finns för många måsten=tvång. (t-)
Tror ditt största problem blir huvudet. 🙂Ett gammalt tips:
Starta ej långsamt,
ej heller lån
Hoka + Foppatofflor.
Det skulle kunnat vara jag. Plus lite barfota.
Härligt med människor med öppna sinnen. (t+)
Numera finns för många måsten=tvång. (t-)
Tror ditt största problem blir huvudet. 🙂
Ett gammalt tips:
Starta ej långsamt,
ej heller lån
Quote from Funbeat user on 25 January 2013, 16:58Skotyp är inte så viktigt även om jag inte delar ditt och K-G:s fascination av rymdpjuck... K-G klär bäst i barfota.;)
Du verkar ha perfekt huvud för den här mentala sporten efter att ha klarat +25h i fotrallyt. Så ställ bara in dig på att röra dig framå
Skotyp är inte så viktigt även om jag inte delar ditt och K-G:s fascination av rymdpjuck... K-G klär bäst i barfota.;)
Du verkar ha perfekt huvud för den här mentala sporten efter att ha klarat +25h i fotrallyt. Så ställ bara in dig på att röra dig framå
Quote from Funbeat user on 27 January 2013, 16:38Tack för sköna tips. Vad gäller utrustning så springer jag i folkdräkt och näbbstövlar om det, mot förmodan, visar sig funktionellt.
Utgångshastigheten måste jag hålla lite koll på. Har en svårbemästrad dragning åt att springa i den hastighet som för stun
Tack för sköna tips. Vad gäller utrustning så springer jag i folkdräkt och näbbstövlar om det, mot förmodan, visar sig funktionellt.
Utgångshastigheten måste jag hålla lite koll på. Har en svårbemästrad dragning åt att springa i den hastighet som för stun
Quote from Funbeat user on 27 January 2013, 20:58Jag har aldrig varit i närheten av 24h-lopp, men på mitt bästa ultralopp hade jag den här taktiken:
Först struntade jag helt och hållet i vilket tempo jag höll. Jag sprang lugnt och sansat och hade trevligt ett tag.
Därefter kände jag att jag skulle kunn
Jag har aldrig varit i närheten av 24h-lopp, men på mitt bästa ultralopp hade jag den här taktiken:
Först struntade jag helt och hållet i vilket tempo jag höll. Jag sprang lugnt och sansat och hade trevligt ett tag.
Därefter kände jag att jag skulle kunn
Quote from Funbeat user on 31 January 2013, 20:30Jag siktar på att hålla ett ganska strikt tidsschema från start. Inte för att jag säkert vet vilket som är det bästa schemat. Men jag vet att utan riktlinjer så håller jag 9 av 10 ggr för hög utgångsfart.
Ett första test av att ligga på "fettförbränningsp
Jag siktar på att hålla ett ganska strikt tidsschema från start. Inte för att jag säkert vet vilket som är det bästa schemat. Men jag vet att utan riktlinjer så håller jag 9 av 10 ggr för hög utgångsfart.
Ett första test av att ligga på "fettförbränningsp
Quote from Funbeat user on 31 January 2013, 21:36Om jag måste tejpa blåsorna är det så jag gör.
Tänk inte ens tanken på hur det är att ta bort tejpen efteråt 🙂
Ta det veckan efter.
Om jag måste tejpa blåsorna är det så jag gör.
Tänk inte ens tanken på hur det är att ta bort tejpen efteråt 🙂
Ta det veckan efter.
Quote from Funbeat user on 31 January 2013, 23:23Undrar hur många "normala" löpare som lockas av det här:
Sandaler om blåsorna blir för stora 🙂
Lycka till!
Undrar hur många "normala" löpare som lockas av det här:
Sandaler om blåsorna blir för stora 🙂
Lycka till!