Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Det är nog bara runt 100 svenskar som vågar detta varje år.
Tror och hoppas att fler vill ta steget till ex.vis ett 24H.

Det finns längre för de ännu mindre "normala". 😉

Vill man ha en riktig utmaning. Mentalt och fysiskt så är det här svaret (eller ännu längre)
När man tillslut inser att Vasaloppet/vätternrundan är bara träningspass, då står man här på start linjen till ett 24h. 🙂

Haha, det är väl så att ultralöpare inte bara är galningar utan en speciell sorts galningar. I det sällskapet trivs jag bra.
Ang. blåsor och tejp så ställde jag frågan till min fru häromdagen. Hennes svar?
- Om du har stora blåsor under fötterna så har du

Trevligt sätt att bada bort Compeed och liknande:
Bubbelbad varmast möjligt + några starköl.
( Ett normalt badkar är OK )
Går utmärkt direkt efter loppet.

2 vinster:
1. Ren kropp.
2. Musklerna slutar jäklas och faller tillbaks på plats.

Jag noterar: tejp skall badas bort i sin egen takt och några starköl.

Appropå öl har jag läst att sockret i öl är det "snabbaste" sockret av alla. Måste ju vara prima rejsdryck att ha lite matig Guinness om man dunstar ur kolsyra och alkohol. Kanske ska

Alltså en öl mitt i loppet för att rensa smaklökarna är perfekt, kanske helst utan alkohol.
En öl med alkohol (valfritt) är perfekt efter loppet 🙂
Ja, jag låter tejpen sitta några dagar, lite beroende på hur den ser ut.

Testat avslagen öl och det visade sig bli en slem-explosion i munnen vid samtliga 3 tillfällen under 2 timmars löpning. Gott var det men helt o-funkis alltså.
Ska försöka testa Hammer Perpetuem innan loppet. Om det funkar så blir det vad jag fyller tanken

Sådärja, en vecka innan loppet börjar halsen svullna och ryggen värka, energin tycks rinna ur kroppen och jag blir allt osäkrare på hur planering med mat och dryck ska se ut.
Allt är alltså helt i sin ordning. Perfekt helt enkelt.

Som du skriver, allt är som vanligt

Hur gick det?

12