Quote from Guest on 16 June 2009, 21:15Insåg när jag kom att jag glömt att ta av mina skoskydd från skorna efter vättern, eftersom skorna var plaskblöta luktar de ju därefter nu, riktigt riktigt illa alltså.
Vad ska jag göra för att rädda dem? Brukar ni tvätta dem med något speciellt? Blöta
Insåg när jag kom att jag glömt att ta av mina skoskydd från skorna efter vättern, eftersom skorna var plaskblöta luktar de ju därefter nu, riktigt riktigt illa alltså.
Vad ska jag göra för att rädda dem? Brukar ni tvätta dem med något speciellt? Blöta
Quote from Fredrik Närenfors on 16 June 2009, 21:25Knyt in dom i ett stort badlakan och släng dom i tvättmaskinen
Knyt in dom i ett stort badlakan och släng dom i tvättmaskinen
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 21:27Ättika kan vara värt att prova.
Annars för de forslas till SAKAB.
Ättika kan vara värt att prova.
Annars för de forslas till SAKAB.
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 21:37Att tvätta i tvättmaskin skulle vara det sista jag gör. Är sällan någon bra idé med skor.
Testa att frysa dom kanske?
Att tvätta i tvättmaskin skulle vara det sista jag gör. Är sällan någon bra idé med skor.
Testa att frysa dom kanske?
Quote from Mats Johansson on 16 June 2009, 21:41Isolera lukten, det gör jag...
Skorna får stå utomhus, ta på i sista stund, väl på cykeln känner man inget!
Ska dom med i bil eller så är det tät platspåse som gäller./J.
Isolera lukten, det gör jag...
Skorna får stå utomhus, ta på i sista stund, väl på cykeln känner man inget!
Ska dom med i bil eller så är det tät platspåse som gäller.
/J.
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 21:43been there done that: räddade mina genom att slänga innersulorna och sen fylla en balja med vatten och nåt tvättmedel eller om det var såpa och skura med en mjuk borste sköja ordenligt och mera ändå för att sen låta torka i solen (kanske inte bra med värm
been there done that: räddade mina genom att slänga innersulorna och sen fylla en balja med vatten och nåt tvättmedel eller om det var såpa och skura med en mjuk borste sköja ordenligt och mera ändå för att sen låta torka i solen (kanske inte bra med värm
Quote from Fredrik Närenfors on 16 June 2009, 21:43Varför skulle det sällan vara någon bra ide med skor i en tvättmaskin. Det är ju inte läder precis utan skor som är gjorda för att kunna tåla väta.
Mina MTB dojor åker nog i maskin nån gång per år i alla fall och de är fortfarande lika fräscha som lvg s
Varför skulle det sällan vara någon bra ide med skor i en tvättmaskin. Det är ju inte läder precis utan skor som är gjorda för att kunna tåla väta.
Mina MTB dojor åker nog i maskin nån gång per år i alla fall och de är fortfarande lika fräscha som lvg s
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 22:20I och för sig kanske materialen i cykelskor bättre klarar av en tvätt i tvättmaskin, men vad gäller vanliga skor så är den största risken att limfogar kan gå upp eller att skon inte torkar ut helt och hållet och då kan den börja ruttna. Men talar du av er
I och för sig kanske materialen i cykelskor bättre klarar av en tvätt i tvättmaskin, men vad gäller vanliga skor så är den största risken att limfogar kan gå upp eller att skon inte torkar ut helt och hållet och då kan den börja ruttna. Men talar du av er
Quote from ellen olsson on 16 June 2009, 22:26Själva torkningen har knappast något med huruvida man tvättar i maskin eller för hand att göra...
Själva torkningen har knappast något med huruvida man tvättar i maskin eller för hand att göra...
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 22:46jag har använt frysen med gott resultat.
jag har använt frysen med gott resultat.