Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 22:57Frysen har jag hört att man ska stoppa fotbollsskor i när de luktar sådär... Det för att ta död på de bakterier etc som luktar. Jag hade, kommer nog att göra det med cykelskorna också.
Frysen har jag hört att man ska stoppa fotbollsskor i när de luktar sådär... Det för att ta död på de bakterier etc som luktar. Jag hade, kommer nog att göra det med cykelskorna också.
Quote from Anders Wallerstedt on 17 June 2009, 08:22Kör både löparskor och cykelskor i maskinen, i en tvättpåse eller örngott. Fungerar perfekt resultat och det blir inga defekter.
Kör både löparskor och cykelskor i maskinen, i en tvättpåse eller örngott. Fungerar perfekt resultat och det blir inga defekter.
Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 09:05Kör också skor i tvättmaskin på 30 grader. Känner inget negativt efteråt. Innersulor kör jag ganska ofta, då tillsammans med träningskläder i 40 grader.
Kör också skor i tvättmaskin på 30 grader. Känner inget negativt efteråt. Innersulor kör jag ganska ofta, då tillsammans med träningskläder i 40 grader.
Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 09:20Tvättmedel har väl en negativ effekt på gummi, så i längden så förstör det säkerligen skorna, men man ska ju ändå helst byta skor rätt ofta. (säger jag som har ett par som är 4år gamla...)
Tvättmedel har väl en negativ effekt på gummi, så i längden så förstör det säkerligen skorna, men man ska ju ändå helst byta skor rätt ofta. (säger jag som har ett par som är 4år gamla...)
Quote from Jonas Täng on 17 June 2009, 09:34byta skor?????????????
byta skor?????????????
Quote from Ebba Johansson on 17 June 2009, 09:46Frysen kan ju vara ett alternativ och att tvätta sulorna, lite fundersam hur klossarna reagerar i tvätten,
Byta skor vill jg inte göra, de är ju så där perfekt inkörda, just vill inte plånboken det heller...
Frysen kan ju vara ett alternativ och att tvätta sulorna, lite fundersam hur klossarna reagerar i tvätten,
Byta skor vill jg inte göra, de är ju så där perfekt inkörda, just vill inte plånboken det heller...
Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 09:48Nej tack jag vill inte byta till mig de skorna!
Nej tack jag vill inte byta till mig de skorna!
Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 09:51ja recycle, man ringer på hos grannarna o frågar om de har några skor de vill byta.
Njae, tänkte mest på att gummi är en färskvara 🙂
ja recycle, man ringer på hos grannarna o frågar om de har några skor de vill byta.
Njae, tänkte mest på att gummi är en färskvara 🙂
Quote from Camilla Höög on 17 June 2009, 10:17Kanske är idé att skaffa en stor tvättpåse och lägga skorna i innan de får åka tvättmaskin.
Kanske är idé att skaffa en stor tvättpåse och lägga skorna i innan de får åka tvättmaskin.
Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 10:37Tvättpåse kan man sy själv då det inte finns några estetiska krav, bara funktionen som räknas. Gammalt lakan eller frottéhandduk funkar säkert.
Tvättpåse kan man sy själv då det inte finns några estetiska krav, bara funktionen som räknas. Gammalt lakan eller frottéhandduk funkar säkert.