Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFörsta Maran, Spontan
You need to log in to create posts and topics.

Hejsan!

Fick förslaget av min far att hänga med på CPH marathon imorgon och med tanke på att jag aldrig sprungit längre än 18 km i mitt liv innan så undrar jag om detta är möjligt för mig att klara. Jag har alltid haft bra grundkondition och tränar löpn

Ja, du kanske klarar maran! Men jag undrar hur du känner dej när du vaknar på måndag?
Jag tror det kan bli tufft, men varför inte? Skulle vara kul att höra hur det går!

Kör! Bestäm dig för en pace du tror kan hålla hela loppet och se till att fyll på med energi hela vägen. Håll igen lite första två milen du behöver krafterna därefter. Lycka till!????

Om din far är en van maralöpare har han kanske koll på dig och vad du kan klara? Annars tror jag det kan vara en vettigare idé att vänta med just det loppet och istället träna för uppgiften. Då kommer din första mara bli betydligt mindre slitsam och med m

Uppdatering!

Svar nej!

Jag bestämde mig för att köra maran trots allt och se hur det gick, men som flera av er erfarna löpare vet, så krävs det träning. Det fanns tre faktorer som skulle kunna sätta stopp för mig. Min kondition, mina ben eller mitt psy

Ett klokt beslut att kliva av. Och troligen får du inga bestående men efter loppet. Även om den närmaste veckan kan kännas lite tung.

Ta det lugnt med träningen närmsta veckan, kanske cykla och simma som inte sliter så hårt på benen.

Lycka till nästa g

Jag tycker att du då gjorde en riktigt bra tid om du låg nära 2 timmar på halvmaran! Grattis till det!
Om du nu startar upp försiktigt efter veckans vila med ett par riktigt lugna joggingpass så att du kan känna efter hur knän och övrigt mår, så kan du no