Quote from Guest on 27 August 2010, 09:43Önskar förslag från er "gamla" och nya uvar som löptränar/tävlar.
Hur länge ska man ha tränat innan man ställer upp i en tävling/motionslopp? Ska man ha en speciell km-tid, antal mil i benen
Rädd att ge mig på nåt som bara blir ett fiasko :-).Från en o
Önskar förslag från er "gamla" och nya uvar som löptränar/tävlar.
Hur länge ska man ha tränat innan man ställer upp i en tävling/motionslopp? Ska man ha en speciell km-tid, antal mil i benen
Rädd att ge mig på nåt som bara blir ett fiasko :-).
Från en o
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 09:53Väljer man en motionstävling så finns det ju ibland folk som går. Jag sprang min premiär på Midnattsloppet. Tjejmilen kanske du skulle gilla? Den går snart...
Väljer man en motionstävling så finns det ju ibland folk som går. Jag sprang min premiär på Midnattsloppet. Tjejmilen kanske du skulle gilla? Den går snart...
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 09:58Om du orkar springa en sträcka på träning utan att stanna eller gå, så kan du nog ta dig runt ungefär dubbelt så långt på tävling. Man brukar orka lite mer när det är medtävlare och publik.
En del lopp plockar löpare av banan efter en viss tid ("reptider
Om du orkar springa en sträcka på träning utan att stanna eller gå, så kan du nog ta dig runt ungefär dubbelt så långt på tävling. Man brukar orka lite mer när det är medtävlare och publik.
En del lopp plockar löpare av banan efter en viss tid ("reptider
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 10:18Det är det här som är så trevligt med löpning, att alla kan vara med ovasett hur bra man är(t+)
Det är det här som är så trevligt med löpning, att alla kan vara med ovasett hur bra man är(t+)
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 10:20Låt inte såna tankar hämma dig, du kan!
Strategi 1: Spring ett lopp i år. Tävla mot dig själv i samma lopp om ett år. Troligaste resultatet blir att du vinner två år i rad samt tar två PB.
Strategi 2: Välj ut några tävlingar eller motionslopp som du kan
Låt inte såna tankar hämma dig, du kan!
Strategi 1: Spring ett lopp i år. Tävla mot dig själv i samma lopp om ett år. Troligaste resultatet blir att du vinner två år i rad samt tar två PB.
Strategi 2: Välj ut några tävlingar eller motionslopp som du kan
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 10:20Om du är långsam - satsa på storloppen med tiotusentals deltgare - där behöver man aldrig oroa sig för att bl sist eller springa ensam.
Mitt första lopp var Vårruset. Jag hade bara tränat som max 5 kilometersrundor innan och på loppet var det första gån
Om du är långsam - satsa på storloppen med tiotusentals deltgare - där behöver man aldrig oroa sig för att bl sist eller springa ensam.
Mitt första lopp var Vårruset. Jag hade bara tränat som max 5 kilometersrundor innan och på loppet var det första gån
Quote from Camilla Höög on 27 August 2010, 10:21Om du tror du klarar distansen på en tid under eventuella reptider så är det bara att ställa upp. Iofs så kan du ställa upp även om du inte klarar distansen eller reptid men det är nog psykologiskt bra mycket bättre att tro att man klarar av det.
Ju mer
Om du tror du klarar distansen på en tid under eventuella reptider så är det bara att ställa upp. Iofs så kan du ställa upp även om du inte klarar distansen eller reptid men det är nog psykologiskt bra mycket bättre att tro att man klarar av det.
Ju mer
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 10:30Hej hopp igen Tova!
Såg att du springer 5,5 km i 5:58-tempo. Det är snabbt för en kvinna på motionsnivå. Och MYCKET snabbt efter bara tio veckors löpning.
Du kommer att klå riktigt många i ditt första lopp. Och om du tvingas bryta så är det inte nåt fia
Hej hopp igen Tova!
Såg att du springer 5,5 km i 5:58-tempo. Det är snabbt för en kvinna på motionsnivå. Och MYCKET snabbt efter bara tio veckors löpning.
Du kommer att klå riktigt många i ditt första lopp. Och om du tvingas bryta så är det inte nåt fia
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 10:30Det är KUL att springa lopp på tävling! Alla som hejar och peppar längs vägen, känslan av att dela upplevelsen och förväntan/nervositet med alla andra som deltar, tröttheten och lyckan efteråt när man får vila, glädjen över bra resultat eller kanske föres
Det är KUL att springa lopp på tävling! Alla som hejar och peppar längs vägen, känslan av att dela upplevelsen och förväntan/nervositet med alla andra som deltar, tröttheten och lyckan efteråt när man får vila, glädjen över bra resultat eller kanske föres
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 10:49För självförtroendets skull så kan det vara bra att börja med ett lopp över en distans som man vet att man klarar på träning, och gärna ett "jättelopp" med många deltagare på alla nivåer. Exempel på såna är Vår Ruset och Blodomloppet. I oktober går ett ny
För självförtroendets skull så kan det vara bra att börja med ett lopp över en distans som man vet att man klarar på träning, och gärna ett "jättelopp" med många deltagare på alla nivåer. Exempel på såna är Vår Ruset och Blodomloppet. I oktober går ett ny