Quote from Guest on 27 July 2011, 21:34Kalmar mini triathlon blir mitt första triathlon. Och jag behöver alla tänkbara tips! Jag vet att jag klarar simma, cykla och springa de distanser som mini kräver så det är inte träningstips jag är ute efter. Utan mer konkreta tips från er som varit med i
Kalmar mini triathlon blir mitt första triathlon. Och jag behöver alla tänkbara tips! Jag vet att jag klarar simma, cykla och springa de distanser som mini kräver så det är inte träningstips jag är ute efter. Utan mer konkreta tips från er som varit med i
Quote from Funbeat user on 27 July 2011, 21:44Första gången tycker jag bara du ska ta de lugnt i växlingarna så du inte glömmer ngt. Innan tävlingen så förbered allt så mkt du kan. Hjälm uppknäppt lättillgänglig, skor står snygg o prydligt. Upprullade strumpor om du använder det osv osv. Du kommer s
Första gången tycker jag bara du ska ta de lugnt i växlingarna så du inte glömmer ngt. Innan tävlingen så förbered allt så mkt du kan. Hjälm uppknäppt lättillgänglig, skor står snygg o prydligt. Upprullade strumpor om du använder det osv osv. Du kommer s
Quote from Funbeat user on 27 July 2011, 22:32I vattnet innan start, det blir lätt en chock med hög puls annars. Den missen gjorde jag på min första mini. Det är inte värt det att få tokpuls o missa tid på simmet.
I vattnet innan start, det blir lätt en chock med hög puls annars. Den missen gjorde jag på min första mini. Det är inte värt det att få tokpuls o missa tid på simmet.
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 10:28Hej!
Jag gjorde också min första triathlonstart i Kalmar och har bara bra att säga om arrangemanget!
Håller med ovan; ner i vattnet innan start annars är det lätt att få en chock av kylan. Bestäm dig för om du vill simma i våtdräkt eller inte. Bra skyd
Hej!
Jag gjorde också min första triathlonstart i Kalmar och har bara bra att säga om arrangemanget!
Håller med ovan; ner i vattnet innan start annars är det lätt att få en chock av kylan. Bestäm dig för om du vill simma i våtdräkt eller inte. Bra skyd
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 10:39jag ska vara med min första triathlon - sprint i stockholm och tycker att tipsen är bra! tack!
dum fårga men får man ha lilal skohorn när man ska byta till skor för cykling & löpning.Jag har på mig under träning - en trisuit under våtdräkten för att ku
jag ska vara med min första triathlon - sprint i stockholm och tycker att tipsen är bra! tack!
dum fårga men får man ha lilal skohorn när man ska byta till skor för cykling & löpning.
Jag har på mig under träning - en trisuit under våtdräkten för att ku
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 10:46Och kom ihåg att du ALLTID måste ha cykelhjälmen på dig och knäppt i växlingsområdet, annars kan du bli diskad. När du kommer upp från simningen, det första du ska göra är att ta på dig hjälmen!
Och kom ihåg att du ALLTID måste ha cykelhjälmen på dig och knäppt i växlingsområdet, annars kan du bli diskad. När du kommer upp från simningen, det första du ska göra är att ta på dig hjälmen!
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 11:37Ja, Shamala - man får (bör) ha ett skohorn!
Ja, Shamala - man får (bör) ha ett skohorn!
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 12:04tack Anneli & Linnea!
AHA hjälmen knäppt... 🙂 i växlingsområdet.
det visste inte jag , dock ser jag till att hjälmen är på ordentligt INNAN jag kliver på cykeln. så är dte med blåbär 🙂Tack igen till er!
tack Anneli & Linnea!
AHA hjälmen knäppt... 🙂 i växlingsområdet.
det visste inte jag , dock ser jag till att hjälmen är på ordentligt INNAN jag kliver på cykeln. så är dte med blåbär 🙂
Tack igen till er!
Quote from ellen olsson on 28 July 2011, 13:35Reglerna stipulerar att hjälmen skall vara på och fastknäppt innan du tar cykeln och tills dess att du ställt ifrån dig cykeln efter cykelbenet.
Reglerna stipulerar att hjälmen skall vara på och fastknäppt innan du tar cykeln och tills dess att du ställt ifrån dig cykeln efter cykelbenet.
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 14:29tack Fredrik för detta inlägg.
trevlig sommar
tack Fredrik för detta inlägg.
trevlig sommar