Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonFörsta triathlon - tips?
You need to log in to create posts and topics.

Tack för alla tips! Ska se till att ha kul och ta det lugnt... (om det nu går 😉 )

Jag gjorde min triathlon debut i Säter iår på olympisk distans. Jag bestämde mig vad jag skulle ha på mig sedan så testade jag all utrustning dagen innan loppet. Sedan för att få alla grejor och pinaler på rätt sätt i växlingsområdet så efterapade jag de

Bra tråd. Ska också debutera i minin och det där med hjälmen får man memorera.
Gällande cykelbanan så är det nästan lite småkullar, upphöjningar vi övergångsställen och hastighetsbegränsning till 30km/h. Så ta det lugnt 😉

banorna är för mig kända då ja

Hej igen!

Bra Janne, det där med vägbulor etc finns det gott om och är bra att känna till!

Jag provcyklade rundan idag och jämfört med förra året var det en del nya grejer för mig som jag vill dela med mig av om det är någon som inte kan/hinner cykla ru

Bra
Det är väl också svagt neråtlut från brofästet in till centrum. Kan säkert behövas i slutet.

Lycka till!

Tack Linnea! Nån som vet om man kan cykla banan på fredag förmiddag? Eller är det avstängt pga av tävlingen?

Banan är inte avstängd men det blir nog svårt i TC men annars såär det allmän väg.
Kan också meddela att jag varit och simmat strax söder om tävlingsbanan (Långviken) och jag brukar inte vara den som badar i första taget, det var rätt behagligt efter en l

Mätte 22 grader vid Kattrumpan igår. Visserligen precis i strandkanten.

Jag tycker att man gott kan träna lite på bytena. Det är lätt att tjäna en hel del sekunder där, och även om man inte är så intresserad av de sekunderna på maxtiden, så är det peppande att springa om en massa folk.
Sedan brukar ju jag hävda att våtdräkt ä