Quote from Guest on 11 August 2009, 16:23Hej,
idag kom den, dvs den första vurpan med min cykel.
Köpte cykel i våras och började cykla och träna och allt är frid och fröjd tills idag. Efter ca 85 mil på min cykel kom den.Jag kom från en nedförsbacke och höll ca 21,6 km/h när jag skulle börj
Hej,
idag kom den, dvs den första vurpan med min cykel.
Köpte cykel i våras och började cykla och träna och allt är frid och fröjd tills idag. Efter ca 85 mil på min cykel kom den.
Jag kom från en nedförsbacke och höll ca 21,6 km/h när jag skulle börj
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 16:33Jag har inte så mycket erfarenhet av cykling som idrott och har bara vurpat under transportcykling och har skadat mig lindrigt tre gånger. Fick uppsöka sjukhus en gång eftersom jag slog sönder ansiktet ganska mycket. En gång gjorde jag illa mig i låret ef
Jag har inte så mycket erfarenhet av cykling som idrott och har bara vurpat under transportcykling och har skadat mig lindrigt tre gånger. Fick uppsöka sjukhus en gång eftersom jag slog sönder ansiktet ganska mycket. En gång gjorde jag illa mig i låret ef
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 16:38Lämna in cykeln och få kontrollerat/riktat bakväxelörat.
Lämna in cykeln och få kontrollerat/riktat bakväxelörat.
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 16:40"Lämna in cykeln och få kontrollerat/riktat bakväxelörat."
Visste inte att det hette så men det åker upp på listan, tack David!
"Lämna in cykeln och få kontrollerat/riktat bakväxelörat."
Visste inte att det hette så men det åker upp på listan, tack David!
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 16:49Jag kör med 4 eller 5 mm insex.
Jag kör med 4 eller 5 mm insex.
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 19:10Använder du cyklen till mer än bara träning så är spd/standard pedaler praktiskt att ha. http://www.cyclecomponents.com/10/sv/artiklar/shimano-pd-m324-kombinationspedal-spd_standard.html
Använder du cyklen till mer än bara träning så är spd/standard pedaler praktiskt att ha. http://www.cyclecomponents.com/10/sv/artiklar/shimano-pd-m324-kombinationspedal-spd_standard.html
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 19:18Jag använder mina till tävling också och tycker att Speedplay Zero är väldigt bra för ändamålet.
Jag använder mina till tävling också och tycker att Speedplay Zero är väldigt bra för ändamålet.
Quote from Funbeat user on 13 August 2009, 09:34I bland vurpar man .....
cykelskor/ pedaler höjer säkerheten (innan och under vurpan).Hjälm är självklart.
Hanskar är bra,(mindre jobb för handkirurgen att försöka lappa ihop/laga händerna ).Än har man inte gjort den sista vurpan, - hoppas att det
I bland vurpar man .....
cykelskor/ pedaler höjer säkerheten (innan och under vurpan).
Hjälm är självklart.
Hanskar är bra,(mindre jobb för handkirurgen att försöka lappa ihop/laga händerna ).
Än har man inte gjort den sista vurpan, - hoppas att det
Quote from Funbeat user on 13 August 2009, 10:44Ursäkta en dum fråga från en löpare som kör lite cykel (standardcykel och motionscykel inne) under skadeperioder, men hur höjer cykelskor säkerheten? Gör de inte att man sitter fast med fötterna i pedalerna? Då kan man ju inte parera med fötterna och det
Ursäkta en dum fråga från en löpare som kör lite cykel (standardcykel och motionscykel inne) under skadeperioder, men hur höjer cykelskor säkerheten? Gör de inte att man sitter fast med fötterna i pedalerna? Då kan man ju inte parera med fötterna och det
Quote from Rasmus Olsson on 13 August 2009, 10:47Allie, du riskerar inte slinta av pedalerna när du trampar. Är pedalerna rätt inställd,a ska de klicka ur sig själva vid en ev vurpa.
Allie, du riskerar inte slinta av pedalerna när du trampar. Är pedalerna rätt inställd,a ska de klicka ur sig själva vid en ev vurpa.