Quote from Funbeat user on 13 August 2009, 17:56"Rakade ben är inte dumt när man vurpar." Citat David.
Det vet jag inget om men det är rätt bra i efterhand då plåstren skall ryckas bort.
Jag håller andan och försöka rycka så snabbt det bara går men det gör ont iaf... 🙁
"Rakade ben är inte dumt när man vurpar." Citat David.
Det vet jag inget om men det är rätt bra i efterhand då plåstren skall ryckas bort.
Jag håller andan och försöka rycka så snabbt det bara går men det gör ont iaf... 🙁
Quote from Funbeat user on 13 August 2009, 17:56Ett alternativ:
http://www.veetformen.co.uk/home/index.htmlHmmm... är det skillnad på män och kvinnors hår på benen?
Ett alternativ:
http://www.veetformen.co.uk/home/index.html
Hmmm... är det skillnad på män och kvinnors hår på benen?
Quote from Funbeat user on 13 August 2009, 17:58JA!
JA!
Quote from Funbeat user on 13 August 2009, 18:31Det vet jag inget om men det är rätt bra i efterhand då plåstren skall ryckas bort.
Jag håller andan och försöka rycka så snabbt det bara går men det gör ont iaf...Blöt upp det innan så känns det inte lika mycket.
Jag håller andan och försöka rycka så snabbt det bara går men det gör ont iaf...
Blöt upp det innan så känns det inte lika mycket.
Quote from Funbeat user on 13 August 2009, 18:32AT, på vilket sett då? hårstråna är väl bara hornlager om jag inte minns fel.
AT, på vilket sett då? hårstråna är väl bara hornlager om jag inte minns fel.
Quote from Fredrik Närenfors on 13 August 2009, 19:49Johan
Tegaderm heter cyklistplåstren och säljs på apoteket i kakor om 10*8 cm har jag för mig. Det ser ut som Glad Pack ungefär och kallas också second skin. De andas och behöver inte bytas varje dag, samt att man kan duscha med dem på.
Framförallt följ
Johan
Tegaderm heter cyklistplåstren och säljs på apoteket i kakor om 10*8 cm har jag för mig. Det ser ut som Glad Pack ungefär och kallas också second skin. De andas och behöver inte bytas varje dag, samt att man kan duscha med dem på.
Framförallt följ
Quote from Funbeat user on 13 August 2009, 19:52Tack för tipset! Det skall jag genast sprinag och kolla lite närmre på, eller åtminstone i morgon när Apoteken öppnar.
Där det där med sängkläder känner jag igen allt för väl, tyvärr... AJ
Tack för tipset! Det skall jag genast sprinag och kolla lite närmre på, eller åtminstone i morgon när Apoteken öppnar.
Där det där med sängkläder känner jag igen allt för väl, tyvärr... AJ
Quote from Funbeat user on 14 August 2009, 09:46Fredrik jag ärr uppväxt i Helsingborg...Nu pratar jag om min första riktiga Vurpa på Racer jag gjorde för ett par år sedan.
Vurpa på barn cykel är något annat...och min "häftigaste# vurpa har jag gjort på MTB 1997 då jag tuppade av!
Hum kurvan i fråga
Fredrik jag ärr uppväxt i Helsingborg...Nu pratar jag om min första riktiga Vurpa på Racer jag gjorde för ett par år sedan.
Vurpa på barn cykel är något annat...och min "häftigaste# vurpa har jag gjort på MTB 1997 då jag tuppade av!
Hum kurvan i fråga
Quote from Margot Andrén on 14 August 2009, 10:27Har jobbat med tegaderm (för insiders: EMLA), och det andas inte kan jag säga. Har testat 3 skavsår på handen (vurpa inlines) på följande sett:
sår 1: inget alls
sår 2: vanligt plåster
sår 3: tegadermUtan något läkte snabbast, tegaderm tog längst tid (
Har jobbat med tegaderm (för insiders: EMLA), och det andas inte kan jag säga. Har testat 3 skavsår på handen (vurpa inlines) på följande sett:
sår 1: inget alls
sår 2: vanligt plåster
sår 3: tegaderm
Utan något läkte snabbast, tegaderm tog längst tid (
Quote from Fredrik Närenfors on 14 August 2009, 19:22Dina forskningsresultat låter verkligen övertygande.
Prova nån gång på ett skrapsår på höft eller lår som är kanske 10*10 cm så ska du se hur fort det läker utan nånting. Isynnerhet om du ska ha kläder på dig.
Tegaderm andas, men det släpper inte igenom
Dina forskningsresultat låter verkligen övertygande.
Prova nån gång på ett skrapsår på höft eller lår som är kanske 10*10 cm så ska du se hur fort det läker utan nånting. Isynnerhet om du ska ha kläder på dig.
Tegaderm andas, men det släpper inte igenom