Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFAQ - arbetskopia, grupparbete fö …
You need to log in to create posts and topics.

FAQ (Frequently Asked Questions), alltså Svar på vanliga frågor.
Vad ville du veta om cykling när du kom till Funbeat (eller för den delen när du började fundera på att börja cykla), vad vill du veta nu om cykling?

På förslag nedan skapas denna FAQ i Goo

Klockrent. Saknar tre saker: FAQ om kläder, skadeproblematik och olika utövandeformer av cykel.

Det är ganska tomt på FAQ om tävlingsinriktningen i den uppställningen.

Om man har FAQ, så föreslår jag att det blir förbjudit att ovänligt hänvisa till det, ifall någon ställer en fråga i ett forum.

FAQ är synonymt med "vi är djävligt trötta på era frågor. Besvär inte oss med dem! Se http://xxx.yyy.zzz lämna oss i fred!"

J

Det går att ha FAQ klistrad så "Nya gruppmedlemmar" börjar med FAQ.

Det kan vara en god idé. Jag vet att jag skulle titta på dem först, om jag var ny medlem och hade en fråga. Även en ny medlem är ganska medveten om att den fråga man har, har säkerligen behandlats många gånger i ett forum med över 10.000 deltagare.

Även

Jag kom på en sak.

DIY (do it yourself) länkar. Då tänker jag på Daniel S:s egentillverkade sadelväska och liknande.

Det skulle kunna inludera länkar till folk som dokumenterar hur de montera ihop en cykel (tänker på Daniel igen och Crosscheckramen)

RE inlägget högre upp i tråden:

Daniel - det är nog av det skälet en del svenska sajter har utökat begreppet till FAQ OFF
(Frequently Asked Questions/Ofta Frågade Frågor)

Ska det uttalas "faq off"?

Faq off, klockrent!