Quote from Guest on 9 July 2009, 06:35Jag fick ju en otrevlig infektion i mitt högra bröst natten till fredag förra veckan och har nu blivit satt på penecillin.
En 7 dagars kur med 250 mg (1 tablett) 1 gång om dagen av sorten Levaquin (levofloxacin).Som den största/farligaste biverkningen s
Jag fick ju en otrevlig infektion i mitt högra bröst natten till fredag förra veckan och har nu blivit satt på penecillin.
En 7 dagars kur med 250 mg (1 tablett) 1 gång om dagen av sorten Levaquin (levofloxacin).
Som den största/farligaste biverkningen s
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 06:45Jag skulle vila tills kuren var slut. Sedan mjukstart med löpning när det känns bra igen. En infektion tar lite på kroppen. Ta det lugnt och öka träningsdosen sakta.
Jag skulle vila tills kuren var slut. Sedan mjukstart med löpning när det känns bra igen. En infektion tar lite på kroppen. Ta det lugnt och öka träningsdosen sakta.
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 08:55Nu känner jag inte till den medicin du äter. Men generellt brukar det inte finnas några hinder för att träna fastän man äter penicillin. Däremot ska man absolut se upp med att träna så länge man har en infektion i kroppen. Det kan vara direkt skadligt. No
Nu känner jag inte till den medicin du äter. Men generellt brukar det inte finnas några hinder för att träna fastän man äter penicillin. Däremot ska man absolut se upp med att träna så länge man har en infektion i kroppen. Det kan vara direkt skadligt. No
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 09:09Hej, kolla på denna länk http://www.sjukvardsradgivningen.se/fraga_sjukvardsradgivningen/Article.aspx?a=18643
/G
Hej, kolla på denna länk http://www.sjukvardsradgivningen.se/fraga_sjukvardsradgivningen/Article.aspx?a=18643
/G
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 09:16Finns ingen anledning att träna när "man" äter penecillin. Det är helt kontraproduktitivt.
Finns ingen anledning att träna när "man" äter penecillin. Det är helt kontraproduktitivt.
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 10:26Detta är inte penicillin. Det är en kinolon och du ska INTE träna. Basta.
Detta är inte penicillin. Det är en kinolon och du ska INTE träna. Basta.
Quote from Magnus Gelang on 9 July 2009, 10:34Vad är en kinolon då? *nyfiken*
Vad är en kinolon då? *nyfiken*
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 11:06En sorts antibiotika.
En sorts antibiotika.
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 11:16Vet inte vad levofloxacin är. Men generellt är penicillin i sig inget hinder för träning eller ansträngning. Det är infektionen man tar det mot som kan ge dig nedsatt förmåga, eller göra det olämpligt att träna. Inte penicillin i sig.
Vet inte vad levofloxacin är. Men generellt är penicillin i sig inget hinder för träning eller ansträngning. Det är infektionen man tar det mot som kan ge dig nedsatt förmåga, eller göra det olämpligt att träna. Inte penicillin i sig.
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 11:35Kinoloner kan förändra hjärtfrekvensen, så vitt jag vet. Inte så lyckat att träna då...
Kinoloner kan förändra hjärtfrekvensen, så vitt jag vet. Inte så lyckat att träna då...