Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag fick ju en otrevlig infektion i mitt högra bröst natten till fredag förra veckan och har nu blivit satt på penecillin.
En 7 dagars kur med 250 mg (1 tablett) 1 gång om dagen av sorten Levaquin (levofloxacin).

Som den största/farligaste biverkningen s

Jag skulle vila tills kuren var slut. Sedan mjukstart med löpning när det känns bra igen. En infektion tar lite på kroppen. Ta det lugnt och öka träningsdosen sakta.

Nu känner jag inte till den medicin du äter. Men generellt brukar det inte finnas några hinder för att träna fastän man äter penicillin. Däremot ska man absolut se upp med att träna så länge man har en infektion i kroppen. Det kan vara direkt skadligt. No

Hej, kolla på denna länk http://www.sjukvardsradgivningen.se/fraga_sjukvardsradgivningen/Article.aspx?a=18643

/G

Finns ingen anledning att träna när "man" äter penecillin. Det är helt kontraproduktitivt.

Detta är inte penicillin. Det är en kinolon och du ska INTE träna. Basta.

Vad är en kinolon då? *nyfiken*

En sorts antibiotika.

Vet inte vad levofloxacin är. Men generellt är penicillin i sig inget hinder för träning eller ansträngning. Det är infektionen man tar det mot som kan ge dig nedsatt förmåga, eller göra det olämpligt att träna. Inte penicillin i sig.

Kinoloner kan förändra hjärtfrekvensen, så vitt jag vet. Inte så lyckat att träna då...