Quote from Guest on 19 June 2011, 09:47Det vore intressant att veta hur stor risken är att drabbas av en olycka på VR? Jämfört med kanske vanlig träningscykling.
Jag börjar få en känsla av att man faktiskt tar onödiga stora risker att vara med på VR, men det är bara en känsla jag har.
Under
Det vore intressant att veta hur stor risken är att drabbas av en olycka på VR? Jämfört med kanske vanlig träningscykling.
Jag börjar få en känsla av att man faktiskt tar onödiga stora risker att vara med på VR, men det är bara en känsla jag har.
Under
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 09:57Some humbly suggested starting points for someone with more time/access to data than me:
Calculate and compare 1) with 2)
1) Number of accidents per cyclist and per hour* of cycling of VR
(*or per km of cycling, which ever a smarter person thinks is be
Some humbly suggested starting points for someone with more time/access to data than me:
Calculate and compare 1) with 2)
1) Number of accidents per cyclist and per hour* of cycling of VR
(*or per km of cycling, which ever a smarter person thinks is be
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 09:58Det är klart att det är mycket farligar att cykla Vättern jmf med att träna.
Hur många (antal)är det som tränar, i Vättern är det 19000 startade.
Hur långt tränar du, VR är mil, de flesta cyklar på natten och därmed trötta, energin tar slut etc.
Träning ä
Det är klart att det är mycket farligar att cykla Vättern jmf med att träna.
Hur många (antal)är det som tränar, i Vättern är det 19000 startade.
Hur långt tränar du, VR är mil, de flesta cyklar på natten och därmed trötta, energin tar slut etc.
Träning ä
Quote from Lena O on 19 June 2011, 10:53One of the advantage of starting after 3am is that most of the drunks are in bed or too pissed to light a match 😉
21 VR 0 accidents ... *touch wood*
One of the advantage of starting after 3am is that most of the drunks are in bed or too pissed to light a match 😉
21 VR 0 accidents ... *touch wood*
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 11:03Jag blev bjuden på en sup uppför backen i Kaxholmen. Jag "tror" det var "Nyköping"... smakade lite lakrits. Killen hade jeansjacka och träskor, det lät som jag cyklade jämte en travande häst... Han höll ett jämt tempo med mej uppför backen, ni förstår ju
Jag blev bjuden på en sup uppför backen i Kaxholmen. Jag "tror" det var "Nyköping"... smakade lite lakrits. Killen hade jeansjacka och träskor, det lät som jag cyklade jämte en travande häst... Han höll ett jämt tempo med mej uppför backen, ni förstår ju
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 12:11Givetvist! Man fick vara på sin vakt. Det höll mig vaken.
Givetvist! Man fick vara på sin vakt. Det höll mig vaken.
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 16:02Enda jag märkte under nu min första runda är att man, om man är bland de som cyklar sakta och kanske inte svänger lika skarpt och inte alltid håller en spikrak linje, får se upp när klungorna/gäng snabba cyklister kommer då alla inte är så bra på att visa
Enda jag märkte under nu min första runda är att man, om man är bland de som cyklar sakta och kanske inte svänger lika skarpt och inte alltid håller en spikrak linje, får se upp när klungorna/gäng snabba cyklister kommer då alla inte är så bra på att visa
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 16:09Höll han sin linje eller vinglade han ut?
Höll han sin linje eller vinglade han ut?
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 16:30Frågan är vilket som är bäst när man rullar ifatt varandra. Är det att bromsa, med risk för att bli påkörd bakifrån, eller vingla åt sidan?
Ibland korkade det ihop sig och då fick man tänka snabbt! Jag försökte åtminstone ge tecken till de bakomvarande.
Frågan är vilket som är bäst när man rullar ifatt varandra. Är det att bromsa, med risk för att bli påkörd bakifrån, eller vingla åt sidan?
Ibland korkade det ihop sig och då fick man tänka snabbt! Jag försökte åtminstone ge tecken till de bakomvarande.
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 16:41Vinglade inte (vad jag såg) men tog som de flesta orutinerade inte svängen knivskarpt direkt slickat in mot inre vägkanten. Jag var väll en 50m bakom och saktade in för att klungan skulle passera kurvan innan mig.
Vinglade inte (vad jag såg) men tog som de flesta orutinerade inte svängen knivskarpt direkt slickat in mot inre vägkanten. Jag var väll en 50m bakom och saktade in för att klungan skulle passera kurvan innan mig.