Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 16:48Då höll han inte linjen och borde ha kollat bakåt innan han byter spår. Det är därför som det smäller för ofta på V(ingel)R(undan).
Att blanda olika ambitionsnivåer som ska träna omkörningar ihop är en dålig lösning.
Då höll han inte linjen och borde ha kollat bakåt innan han byter spår. Det är därför som det smäller för ofta på V(ingel)R(undan).
Att blanda olika ambitionsnivåer som ska träna omkörningar ihop är en dålig lösning.
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 17:341:a rundan för mig och var inte riktigt förberedd på antalet olyckor man bevittnade, samt passerade... dessutom ett flertal man inte såg röken av men hörde siren-ledes.
Personligen råkade jag ut för 2 st kniviga situationer på hela rundan: en framförvara
1:a rundan för mig och var inte riktigt förberedd på antalet olyckor man bevittnade, samt passerade... dessutom ett flertal man inte såg röken av men hörde siren-ledes.
Personligen råkade jag ut för 2 st kniviga situationer på hela rundan: en framförvara
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 17:52"Då höll han inte linjen och borde ha kollat bakåt innan han byter spår"
Bakomvarande bestämmer tyvärr inte framförvarandes linje genom en kurva!
Tror nog att det var en Anarkistklunga som kom farande med dåligt trafikvett (och utan ringklocka), men vis
"Då höll han inte linjen och borde ha kollat bakåt innan han byter spår"
Bakomvarande bestämmer tyvärr inte framförvarandes linje genom en kurva!
Tror nog att det var en Anarkistklunga som kom farande med dåligt trafikvett (och utan ringklocka), men vis
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 17:54Att de blir olyckor är nog ofrånkommligt kollar man på en etapp från Girot eller liknande så är det ju nästan alltid någon incident då är de ca 180 "proffs" som kör så varför skulle 20 000 "amatörer" klara de bättre?
Att de blir olyckor är nog ofrånkommligt kollar man på en etapp från Girot eller liknande så är det ju nästan alltid någon incident då är de ca 180 "proffs" som kör så varför skulle 20 000 "amatörer" klara de bättre?
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 17:57Oavsett vilken typ av klunga som kommer så är det han som får en oangenäm kurva.
Det fungerar dåligt med att blanda olika ambitioner och cykelvana i ett 295 km långt lopp med intervallstart.
Oavsett vilken typ av klunga som kommer så är det han som får en oangenäm kurva.
Det fungerar dåligt med att blanda olika ambitioner och cykelvana i ett 295 km långt lopp med intervallstart.
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 17:59Skillnaden är att "proffsen" vet om att det smäller emellanåt och accepterar risken.
Det gör inte solskenscyklisterna, med tråkiga konsekvenser.
Skillnaden är att "proffsen" vet om att det smäller emellanåt och accepterar risken.
Det gör inte solskenscyklisterna, med tråkiga konsekvenser.
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 18:02Hahaha. David är en aldrig sinande källa med kunskap om VR. Hur många rundor var det du hade kört? Eller du har väl inte kört någon. 😉
Hahaha. David är en aldrig sinande källa med kunskap om VR. Hur många rundor var det du hade kört? Eller du har väl inte kört någon. 😉
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 18:07Bilar och lastbilar var läskiga framåt morgonkvisten efter Askersund.
Bilar och lastbilar var läskiga framåt morgonkvisten efter Askersund.
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 18:10Jag har både kört första och sista gången.
Jag har både kört första och sista gången.
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 18:11Behöver man ha kört massa rundor för att räkna ut vilka risker som är förknippade med den här typen av arrangemang?
Behöver man ha kört massa rundor för att räkna ut vilka risker som är förknippade med den här typen av arrangemang?