Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFarligt cykla VR?
You need to log in to create posts and topics.

Det verkar vara svårt att få in i huvudet på folk att det inte är nån sabla tävling.

Mja, det där sista håller nog inte Maria, det är ingen av de som kör fort för att komma först i mål. Tävling mot sig själv är det likafullt för många.

Men Fredrik, har du blivit omkörd av de där jätteblafforna nån gång? Man undrar ju om de har hål i huvudet.

"På Vätternrundans sida har man nu summerat året som det mest lyckade på flera år så jag antar att olycksantalet är lågt med tanke på omständigheterna"

Det säger man varje år!

Men man talar väldigt tyst om antalet personer som skadas. En viss uppfattnin

Maria: Det finns de som kör 12 timmars rundor.
Om du pratar om SUB7 gänget så vad är då du för en som ta 16 timmar runt? 😉
Det finns en risk i allt vi gör. Den som inte kan acceptera att ett lopp med så många deltagare kommer att innebära olyckor borde n

Ja, och nej. Jag misstänker att det nog periodvis låg en ganska rejäl klunga bakom oss, men min uppmärksamhet var framåt, så jag vet inte riktigt.

Själv låg jag direkt efter en efter vägen improviserad sammanslutning av ett par cykelklubbar, så där var

Gazzah: Jag håller helt med dig om att det är bra att redan innan ha sökt upp likasinnade och övningskört lite med. Eftersom jag totalt sett körde om kanske 20 personer men blev omkörd av säg 10 000 så kan jag ju säga att man ser på klungorna om de bara ä

David, Johan, har jag utryckt någon åsikt om säkerheten under VR? Har jag påstått att jag besitter någon kunskap?

Jag kan dock konstatera att det finns många sätt att uppleva VR. Eller andra motionslopp. Eller vanliga träningspass hemmavid. (L)

Hej!

Jag åkte tillsammans med en jobbar kompis (vår första runda) blev omkörda av nästan alla deltagre tror jag. Men jag upplevde inte en ända incident. Tyckte det va kanon, man höll sig till höger och skulle man om nån så kikade jag över axeln innan man

Det är ju väldigt varierande mellan klungorna också hur de kör, även organiserade (antar att alla med likadan cykeltröja hela bunten är organiserade).
De som fällde killen i svängen hade ex samma cykeltröja hela bunten.
Men sedan fanns det de som tog mer