Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFarligt cykla VR?
You need to log in to create posts and topics.

Om ni tänker på säkerheten så starta tidigare. Då slipper ni bli omkörda av så många och riskerna minskar. Min bästa runda gick på strax under 11 timmar och jag kom nog in bland de 300 första cyklisterna när jag startade vid 21:06.

De jag såg som var närmast att köra omkull var i den organiserade sub9-gruppen. Dels var det ett par som höll på att kroka ihop, dels var det en herre som tappade kontrollen ett ögonblick och höll på att dra iväg rätt fram in i en refug där man skulle svä

Mårten, det har jag väl aldrig hävdat att du har? Jag har bara påstått att man kan ha en bra uppfattning om säkerhetsproblematiken utan att ha cyklat en massa VR.

Låt dom snabba SUB grupperna köra på en egen dag.

Låt dom snabba SUB grupperna köra på en egen dag.

Eller först.

Det var fö 44 till sjukhus i fjol enligt VR:s pressrelease, men jag vet inte hur det har varit tidigare. Det är väl heller inget särskilt bra mått.

Hello!

Vare sig David har cyklat en VR eller inte, så håller jag med honom till 100% (efter ynka tre egna rundor). Att blanda ovana med vana, högambition med fikaambition är ingen bra idé säkerhetsmässigt.
Jag tycker heller inte att det är rimligt att s

Bilfritt kanske är en bra ide? Då får vi dessutom bredare väg.

Det kommer inte att ske med tanke på startprocessen. Tänk om bussarna inte får köra?!

Jag skulle kunna tänka mig att den eventuellt ökade olycksrisken beror på att VR blivit mer och mer populärt och drar till sig vältränade personer med lite erfarenhet i förhållande till styrka/kondition.