Quote from Mats Johansson on 19 June 2011, 22:33Mellan Fagerhult och Hjo låg jag tillsammans med kanske 8 andra i två led i ca 34km/h, blir "omkörda" av en jätteklunga dom håller 35... Dom kommer aldrig om utan vi åker så i flera km... fyra i bredd! Då kommer nästa klunga och kör om, dom kommer åtminst
Mellan Fagerhult och Hjo låg jag tillsammans med kanske 8 andra i två led i ca 34km/h, blir "omkörda" av en jätteklunga dom håller 35... Dom kommer aldrig om utan vi åker så i flera km... fyra i bredd! Då kommer nästa klunga och kör om, dom kommer åtminst
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 22:38Om det blir seedning hoppas jag verkligen att liggcyklisterna får vara med i den och inte placeras i sista gruppen som de görs nu.
@Jörgen: Vid vilken tid var du där? Jag låg bakom en trevlig klunga på samma sträckning som höll ungefär samma tempo tror
Om det blir seedning hoppas jag verkligen att liggcyklisterna får vara med i den och inte placeras i sista gruppen som de görs nu.
@Jörgen: Vid vilken tid var du där? Jag låg bakom en trevlig klunga på samma sträckning som höll ungefär samma tempo tror
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 22:56Jörgen,
I ett sådant läge vore det bästa att någon av klungorna justerade sin fart lite. Förslagsvis borde ju de som ska om öka på sin något för att snabba på omkörningen. Om man ändå som inre klunga märker att de omkörande inte gör det så har man ju sjä
Jörgen,
I ett sådant läge vore det bästa att någon av klungorna justerade sin fart lite. Förslagsvis borde ju de som ska om öka på sin något för att snabba på omkörningen. Om man ändå som inre klunga märker att de omkörande inte gör det så har man ju sjä
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 23:09Perhaps this is stupid, but why not have:
TIDIGSTART:
- Elit
- sub 8
- sub 9
- sub 10
- mellanmjölk
- rödmjölk (me)
- take-it-steady-ers
- take it very steadey-ersAll the above could be spread out across the same 2-minute start groups that exist today,
Perhaps this is stupid, but why not have:
TIDIGSTART:
- Elit
- sub 8
- sub 9
- sub 10
- mellanmjölk
- rödmjölk (me)
- take-it-steady-ers
- take it very steadey-ers
All the above could be spread out across the same 2-minute start groups that exist today,
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 23:25Körde inte i år, men håller med om att multipla omkörningar är ett problem. Dvs när en grupp håller på att köra om en annan , och innan de är förbi kommer en tredje grupp som inte vill vänta på "sin tur" eller följa trafikreglerna utan gör nån kombinatio
Körde inte i år, men håller med om att multipla omkörningar är ett problem. Dvs när en grupp håller på att köra om en annan , och innan de är förbi kommer en tredje grupp som inte vill vänta på "sin tur" eller följa trafikreglerna utan gör nån kombinatio
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 23:42@Simon: It would be more expensive for the organisers, since keeping the slowest till last means that all depots have to stay open longer..
@Simon: It would be more expensive for the organisers, since keeping the slowest till last means that all depots have to stay open longer..
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 00:44Jag såg eller hörde märkligt nog inte en enda incident under årets lopp. Dock, när vi i de lummiga backarna några mil innan Gränna låg en enda stor tät klunga ihopsatt av en massa både små och stora grupper över precis HELA vägbanans bredd i minst 50m på
Jag såg eller hörde märkligt nog inte en enda incident under årets lopp. Dock, när vi i de lummiga backarna några mil innan Gränna låg en enda stor tät klunga ihopsatt av en massa både små och stora grupper över precis HELA vägbanans bredd i minst 50m på
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 00:47Inte behöver Vätterrundans aktiebolag oroa sig för vinsten. http://cykelbloggar.blogspot.com/2011/05/vatternrundan-andra-lopp.html
Man behöver ju inte öppna alla depåer så tidigt som nu om snabbgrupperna startar först, de stannar ju inte vid alla depåe
Inte behöver Vätterrundans aktiebolag oroa sig för vinsten. http://cykelbloggar.blogspot.com/2011/05/vatternrundan-andra-lopp.html
Man behöver ju inte öppna alla depåer så tidigt som nu om snabbgrupperna startar först, de stannar ju inte vid alla depåe
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 01:54Vätternrundan räknar iskallt med att inte alla ställer upp.
Jag vet om minst ett fall där en som fullförde inte fick medalj för att de tagit slut innan hon kom i mål..Fruktansvärt irriterande när sportdryck tar slut eller de inte håller rekommenderad k
Vätternrundan räknar iskallt med att inte alla ställer upp.
Jag vet om minst ett fall där en som fullförde inte fick medalj för att de tagit slut innan hon kom i mål..
Fruktansvärt irriterande när sportdryck tar slut eller de inte håller rekommenderad k
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 08:09Första VR.
Starta ca halv tolv på natten. Ner till Gränna var det läskigt och jag var bitvis rädd vilket gjorde att jag alltid nästan höll en extra meter till framförvarande för att kunna försöka parera om det skulle bli för vingligt eller hårt inbromsand
Första VR.
Starta ca halv tolv på natten. Ner till Gränna var det läskigt och jag var bitvis rädd vilket gjorde att jag alltid nästan höll en extra meter till framförvarande för att kunna försöka parera om det skulle bli för vingligt eller hårt inbromsand